Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Nazovite nas
01 777 67 63
Košarica
Košarica je prazna

Kako obnoviti kočione čeljusti s kompletnom garniturom?

02.10.2015

Kočioni sistem najvažniji je dio vozila kada govorimo o sigurnosti. Naime, što je kraći put kočenja, to je veća vjerojatnost da ćemo u prometu biti sigurniji jer kada kočnica dobro 'ne hvata', taj se put povećava, što znači da je i veća vjerojatnost kolizije s drugim vozilom, pješakom, biciklistom ili bilo kojim sudionikom u prometu.

Kako obnoviti kočione čeljusti s kompletnom garniturom?
Iako je i sama reakcija vozača veoma važna, ipak je velik dio odgovornosti upravo na kočionom sistemu pa iz tog razloga ne smijemo zanemarivati u kakvom nam je stanju taj dio. 
 
Dijelovi kočionog sistema su razna crijeva, kočiona tekućina (ulje), diskovi, pakne, cilindri, sajla za ručnu kočnicu. Kočiona čeljust još se naziva i kočiona kliješta, a zapravo se radi o garnituri koja se sastoji od klipića, gumica i ležajeva, no  svaka se garnitura razlikuje s obzirom na model i tip vozila u kojem je ugrađena. Zadaća garniture kočione čeljusti je guranje kočionog bloka na diskove te kao posljedicu imamo usporavanje, a potom i zaustavljanje automobila.  Ova garnitura zapravo izgleda poput vrste spojnice koja se nalazi s obje strane diska, a radi na principu hidraulične sile. Garniture kočionih čeljusti dijelimo na prednje i stražnje, a neki od dijelova u samoj garnituri lako se mijenjaju te nisu skupi, spomenimo gumice. Međutim, nije sve tako jednostavno kao priča o gumica u garnituri kočione čeljusti pa tako postoje posebni automobilski servisi koji su specijalizirani za reparaciju garniture kočionih čeljusti. Dakle, možemo zaključiti kako se radi o poprilično kompliciranom zadatku kojeg je teško obaviti u vlastitom dvorištu ili garaži ukoliko smo odlučili sami zamijeniti ili reparirati staru garnituru kočionih čeljusti. 
 
Reparacija kočionih čeljusti sastoji se od izmjene klipića, gumica, ležajeva ili piksi, ovisno o tome na kojem se modelu čeljust mijenja. Na kraju se obično radi i pjeskarenje, ali iako biste pomislili da je stvar samo o estetici, zapravo nije jer se pjeskarenjem produljuje životni vijek cijeloj kočionoj čeljusti ali i cijelom sistemu kočenja.
 
Ipak, danas postoje već posebni setovi alata koji se mogu nabaviti, a služe upravo skidanju kočionih čeljusti na vozilu, što podrazumijeva zamjenu u vlastitoj garaži. Dakle, iako se radi, kako smo već rekli, o veoma kompliciranom zadatku, neki od vozača, kako bi uštedjeli, odlučuju se sami zamijeniti garnituru kočionih čeljusti ili pak zamijeniti neke od dijelova garniture, a neke očistiti i vratiti natrag, ovisno od istrošenosti. Ako ste i sami u toj kategoriji vozača, bilo zato što želite uštedjeti, bilo zato jer ste znatiželjni i zanima vas kako taj dio izgleda na vašem vozilu, pripremite se na dosta posla. Naime, navoji i spojevi u kočionim čeljustima uvijek su dobro pritegnuti pa će vam trebati dosta vremena, snage i podmazivanja dok ih uspijete odvojiti. Ovo je posebno teško ako nemate pravi alat. Kada / ako ste u tome uspjeli, slijedi pregled gumica, klipića i ostalog pa onda, ako ste utvrdili da su pohabani, nabava dijelova, dobro čišćenje onih koji su još dobri i vraćanje na staro mjesto. U službenim salonima koji se bave reparacijom kočionih čeljusti cijeli postupak, koji uključuje i pranje, pjeskarenje te bojanje, traje oko 4 sata. A kada se ovaj posao obavlja u garaži, privatno, sam za sebe, može potrajati i nekoliko dana.