Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Nazovite nas
01 777 67 63
Košarica
Košarica je prazna

Jeste li se ikada pitali koliko vas godišnje košta vaše vozilo?

23.06.2015

Automobil je postao potreba, bez njega se ne može. Ako nemamo svoje vozilo najčešće ovisimo o dobroj volji (ili lošoj volji) članova obitelji, prijatelja i poznanika ili, u mnogim gradovima, veoma nepouzdanom i rijetkom javnom prijevozu.

Jeste li se ikada pitali koliko vas godišnje košta vaše vozilo?

Međutim, rijetko tko danas ima novaca kupiti automobil 'ispod čekića', dakle novo vozilo koje ne iziskuje mnogo ulaganja uz redovite godišnje provjere pa tako u nekim slučajevima automobil postaje 'bunar bez dna' koji stalno nešto zahtjeva, ako se želimo voziti, dakako.

Ipak, nećemo o tim ekstremnim slučajevima, nadamo se da imate donekle dobro, prosječno vozilo pa saznajmo koliko vas ono košta na godišnjoj razini, također u prosjeku.

Prilikom računanja troškova posjedovanja vozila uzimaju se u obzir najrazličitiji parametri, u nekim izračunima ima ih i do dvadesetak. Dakle, treba gledati imate li kredit za vozilo ili ne, jeste li ga uzeli na leasing pa uračunati rate koje imate bez obzira radilo se o kreditu ili leasingu. Nakon toga, dakako, prva stavka su redoviti tehnički i osiguranje kojem cijena varira s obzirom na starost i model vozila. Ipak, kakvo god vozilo bilo, bez nekoliko tisuća kuna nećete proći ovaj godišnji trošak. Nadalje, veoma važno je gorivo, a potrošnja i trošak ovisi o tome koliko mnogo se vozite. Istraživanja pak kažu da prosječno vozilo u Hrvatskoj prijeđe oko 15,000 kilometara. Ne zaboravimo ni troškove za izmjenu ulja te nenadane kvarove. Treba uračunati i troškove za pranje vozila, kozmetiku, ali i cijene cestarina i sličnih nameta. Ne zaboravimo ni troškove za gume koji se, doduše, ne pojavljuju redovito na godišnjoj razini, ali sasvim je izvjesno da ćete u njih morati ulagati jednom u par godina koliko je vozilo kad vas. Zadnje, ali ne i manje važno, treba uračunati i pad vrijednosti automobila koja se također stavlja u statističke podatke o troškovima.

Uzmimo rabljeni automobil koji je koštao 7,700 eura i kupljen je na kredit (ili je dio gotovina, dio kredit). Kada se svi ovi gore navedeni parametri zbroje i oduzmu, podijele i pomnože, dolazi se od prosječne cifre od oko 400 eura mjesečno. Kada to pomnožimo s 12 mjeseci, dobivamo 4,800 eura na godišnjoj razini. Dakako, trebamo uzeti u obzir da je ovo samo prosjek i da su novčani izdaci u mnogim slučajevima znatno viši. Sve ovo dovodi do zaključka kako je posjedovanje automobila doista 'skup sport' i iz nužde pretvara se u pravi luksuz.

Ako umjesto rabljenog automobila kupujete novi, troškovi postaju još veći, s time da najviše na vrijednosti gube automobili u prvoj godini, a tu opet najviše gube automobili srednje i visoke klase, kod kojih je gubitak vrijednosti i do 15 posto. Kako automobil stari, tako se i smanjuje postotak gubitka vrijednosti.

Primjerice, prošle, 2014. godine najprodavaniji automobil u Hrvatskoj bila je Škoda Octavija.  Radi se o vozilu srednje klase koji je san mnogih Hrvata, a godišnji troškovi za ovo vozilo penju se i do 5,540 eura.  

Ipak, često sve ovo ne stavljamo na papir pa je sasvim izgledno da će ove brojke mnoge iznenaditi, ako ne i šokirati. Priča je tim zanimljivija kada znamo da je trošak za vozilo mjesečno i preko 60 posto prosječne hrvatske plaće!