Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Nazovite nas
01 777 67 63
Košarica
Košarica je prazna

Na što treba paziti kod uvoza vozila u Hrvatsku?

09.04.2015

Iako je novo vozilo san svakog vozača, ipak je to mnogima samo nedosanjani san, odnosno nešto o čemu se može samo maštati, a realnost je mnogo sivija i drugačija pa su tako mnogi od nas redovito primorani kupovati rabljena vozila za koja i ne znamo što smo dobili dok ih ne posjedujemo nekoliko mjeseci.

Na što treba paziti kod uvoza vozila u Hrvatsku?
Hrvatska stalno bilježi pad prodaje novih automobila, a iako je pala i prodaja rabljenih, ipak se još uvijek dobro drži. Često u vlastitoj državi nemamo dovoljno velik izbor pa će se mnogi uputiti u neku drugu državu, najčešće je to neka od država Europske unije te ondje kupiti vozilo i uvesti ga u Hrvatsku. Kao i kod svakog uvoza, tako se i kod uvoza automobila treba paziti na nekoliko stavki. 
 
Otkad je i Hrvatska članica Europske unije od srpnja 2013. godine, vrijede neka nova pravila za uvoz vozila na naš teritorij, a prije svega u novim davanjima i trošarinama. Prema zakonu treba razlikovati dva termina – unos i uvoz vozila. Unos vozila je kada netko iz Hrvatske kupi automobil na području neke druge države članice Europske unije te ga doveze u Hrvatsku. Uvoz je, pak svaki automobil koji je u neku od članica Europske unije, a to znači i Hrvatsku, unesen s područja nekih trećih država, dakle država koje nisu članice Europske unije. 
 
Što se tiče plaćanja trošarina, sada su automobili koji spadaju u rabljenu skupinu u jednakom položaju kao i novi automobili koji se unose ili uvoze u Hrvatsku. Prije su trošarine bile znatno veće za rabljena vozila. Tako se trošarine danas plaćaju s obzirom na obujam motora te emisiji CO2 i to jednako kao i za nove automobile. Na ovaj način su trošarine za neka rabljena vozila smanjena za čak i do 50 posto. Kod kupnje vozila iz inozemstva je bitno imati certifikat, potvrdu o emisiji štetnog ugljičnog dioksida, skraćeno CO2.  Ako nemate tu potvrdu, računat će se kao da vaše vozilo emitira 301 gram CO2 po kilometru te ćete u skladu s time i platiti namet na njega.
 
 
Ako imate mogućnost kupovine novog automobila iz Europske unije, onda ćete platiti PDV u državi u kojoj ste vozilo i kupili. Ako ste kupili rabljeno vozilo od privatne osobe, nećete platiti PDV. Ovo u konačnici može biti i povoljan poslovni potez ako kupujete novo vozilo jer, primjerice, PDV je u Njemačkoj 19 posto, dok je kod nas, to već znamo, 25 posto. 
 
Kada želite registrirati vozilo u Hrvatskoj morate imate i niz ostalih dokumenata, uz potvrdu o emisiji CO2. Primjerice, morate imate kupoprodajni ugovor, potom certifikat EUR1, što je dokaz da je podrijetlo automobila iz Europske unije i samo ako imate takav certifikat ne morate platiti carinu. Ako pak nemate taj certifikat ili je bjelodano da je vozilo proizvedeno izvan država Europske unije, platit ćete carinu koja iznosi od 8 do 12 posto, ovisno o tipu automobila i starosti. I to nije sve, carinjenje će izvesti špediter, a njemu je tu uslugu potrebno platiti. Uz ovo, treba paziti da se iz papira o vozilu vidi da udovoljava homologacijskim uvjetima Republike Hrvatske, odnosno da nije proizvedeno za američko ili kakvo drugo međunarodno tržište. 
 
Dakle, ako ste odlučili po vozilo izvan granica Lijepe naše, potrebno je dobro paziti na propise i također sve isplanirati kako se ne bi dogodila razna iznenađenja i neplanirani troškovi. U konačnici, ako ste planiranje dobro odradili, možete doći do značajnijih ušteda nego da, primjerice kupujete vozilo u svojoj državi. Brojke na papiru govore i o uštedama od desetak tisuća kuna, što doista nije malena svota i svakako je stavka zbog koje će se mnogi odlučiti upravo za automobil iz inozemstva.