Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Nazovite nas
01 777 67 63
Košarica
Košarica je prazna

Kako zamijeniti starter na vozilu?

25.03.2015

Mogli bismo reći da je starter patuljak koji ima snagu diva. On je zapravo pokretač automobila, ona iskra koja daje snagu čitavom automobilu, koja će ga upaliti. U svakodnevnom jeziku starter još nazivamo i anlaserom, a kada bismo tražili pravu, književnu riječ za njega, bila bi to – elektropokretač.

Kako zamijeniti starter na vozilu?
Kako ga god zvali, čim okrenemo ključ u automobilu, starter kreće u akciju, odnosno on troši struju te je uključen na istosmjerni strujni krug.  Najviše struje troši se prilikom pokretanja vozila, kod klasičnog automobila to je između 0,4 1,3 Kw električne energije, a iz primjerice akumulatora od 12 V uzima se oko/preko 100 ampera samo za početak rada. Čim se motor upalio, potrošnja energije iz akumulatora smanjuje se otprilike na polovinu. 
 
Na osovini rotora na motoru nalazi se maleni zupčanik, a kada dolazi do pokretanja, magnet preko poluge povlači nazupčani vijenac zamašnjaka motora. Točno u tom trenutku se elektromagnetskim prekidačem uključuje struja paljenja motora, odnosno rotor startera se počinje okretati. Mi svega ovoga nismo ni svjesni jer smo čuli samo lagani klik, a zapravo se tamo ispred nas, u motoru odigrava prava mala drama koja u konačnici pokreće cijelo naše vozilo i omogućuje nam kretanje.
 
Jedan od razloga zašto automobil ne pali ili ima problema kod paljenja također može biti i neispravni anlaser. Ako ste često sam svoj majstor, nema razloga zašto to ne biste učinili ovaj put također sami. Neki vozači lupaju po anlaseru i začudo on tada zna proraditi, međutim ovakva vrsta 'popravka' samo je privremena, odnosno problemi s paljenjem javit će se ubrzo, nanovo. Postoje i istini dijelovi u samom starteru koji mogu zadavati probleme, međutim ako ste sigurni da vam baš anlaser stvara glavobolju kod paljenja, nema vam druge nego ga zamijenite novim i tako prođete jeftinije.
 
Radi se o veoma skupom dijelu pa imate dvije mogućnosti – kupiti sasvim novi ili zamijeniti rabljenim. Budući je starter već sam po sebi skup, uštedjeti možete da ga mijenjate sami, odnosno da vam automehaničar dodatno ne naplati zamjenu.
 
Dakako, prije zamjene anlasera automobil mora biti ugašen, što je i laiku jasno zbog čega, a također je dobro staviti i zaštitne naočale na oči, zbog zaštite od mogućeg prskanja maziva. Također, postoje različiti tipovi automobila pa je tako kod nekih moguće starter zamijeniti s gornje strane, dakle samo ako otvorimo haubu, dok je kod nekih to moguće napraviti jedino ako pomoću dizalice dignemo jednu stranu vozila i na taj način dođemo do startera. Danas ćemo vam predstaviti zamjenu startera s gornje strane, dakle ispod haube, bez korištenja dizalica. 
 
 
Prvo morate odvojiti akumulator, s negativnog pola treba skinuti klemu jer bi u protivnom moglo doći do kratkog spoja. Kada ste to učinili, trebate poskidati sve vijke koje nađete u tom dijelu. Primjerice, kod starijih dizelskih automobila obično ima jedan glavni vijak s gornje te drugi glavni vijak s donje strane. Nakon toga iz zvona mjenjača morate osloboditi sve kablove i potom trebate izvući stari starter. Prije nego na mjesto staroga stavite novo, zvono mjenjača dobro je zaštiti određenim mazivom za tu namjenu kako bi se zaštitile veze u njemu i oko njega. Imajte na umu da je najbolje koristiti mazivo koje je vodootporno. 
 
Sve kablove koje ste prije odvojili sada trebate vratiti gdje su bili, a na kraju morate staviti i one vijke s početka cijele priče, no posebno dobro pazite da ste ih čvrsto zategnuli  kako se cijela stvar ne bi klimala. Nakon toga vratite akumulator u prvobitno stanje, odnosno vratite klemu koju ste skinuli. I to je to, priča je gotova. Ako imate tu nesreću da vaš starter nije lako dostupan s gornje strane, tada očekujte ipak nešto više posla i također upotrebu dizalice te zavlačenje pod automobil, prilikom čega će vam itekako biti važne zaštitne naočale. 
 
U globalu zamjena startera nije komplicirana, međutim treba biti opreznim, prije svega kod odvajanja klema s akumulatora jer ako se dogodi kratki spoj, moguće je i da sami završite u crnoj kronici u novinama. Stoga, ako imate i najmanje dvojbe oko zamjene, svakako je najbolje ne riskirati već odvesti svoje vozilo kod stručnog osoblja koje će riješiti vaš problem. Kako ne biste ostali negdje na cesti ili, bolje rečeno, na parkiralištu, trebate reagirati kod prvih znakova problema s paljenjem i sve će biti u redu.