Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Nazovite nas
01 777 67 63
Košarica
Košarica je prazna

Nosači motora i nosači mjenjača

18.03.2015

Nosači motora potrošni su dio u vozilu kojem je jedna od glavnih funkcija smanjenje buke koju stvaraju različite vibracije s prometnice, a također i smanjenje prenošenja tih vibracija na samu karoseriju.

Nosači motora i nosači mjenjača
Potrebno ih je redovito mijenjati jer ne samo da smanjuju buku i vibracije, također njihova redovita zamjena smanjuje oštećenja drugih dijelova na vozilu, koja se obično veoma važna za dobre performanse automobila, kao što su spojka, zamašnjak i mjenjač. Također, kod neispravnog nosača motora može puknuti i auspuh jer dolazi do prevelikog opterećivanja. 
 
Vibracije koje se prenose na karoseriju mogu se kod istrošenih mjenjača osjetiti na najrazličitije načine, primjerice često se osjete upravo preko vozačevog, ali i ostalih sjedala. Da bi se stvar dodatno zakomplicirala, postoje vozači koji stave nove nosače motora, ali se i dalje žale na buku i prije svega vibracije, koje ostaju iste kao i kod starih, istrošenih nosača. Dakle, nije teško zaključiti da je stvar u kvaliteti – mnogo je isplatljivije kupiti kvalitetnije i nešto skuplje nosače motora nego se zadovoljiti jeftinijima koji se kasnije pokažu kao bacanje novca. 
 
Problemi s nosačem motora, osim po buci i vibracijama mogu se naslutiti i kod davanja i oduzimanja gasa, kada se u tom trenutku osjeti jak trzaj. Također, možete zatražiti nekoga da vam pogleda motor dok krećete pod ručnom – u slučaju da motor jako skače, također je znak da je neki od nosača došao do kraja svog životnog vijeka. 
 
Postoje različite vrste nosača motora, lijevi, desni, gornji, donji… ovisno o tipu vozila i u pravilu se mijenja samo onaj nosač za kojeg ste sami shvatili da ne radi ili vam je to auto mehaničar pojasnio. Cijena im varira, ali obično se radi o nekoliko stotina kuna pa je to definitivno dio koji  zahtjeva veća ulaganja.  U nekim slučajevima vozači repariraju nosače, međutim često se radi o poprilično jalovom poslu koji ne drži dobre rezultate veoma dugo. U svakom slučaju, prilikom kupnje nosača motora prvo se treba dobro raspitati i tek onda obaviti kupnju kako biste dobili nosač koji će isplatiti svoju cijenu. 
 
Nosači motora nisu jedini koji mogu zadavati glavobolje vozačima jer često su to druga vrsta nosača, odnosno nosači mjenjača.  Zapravo, u nekim slučajevima čak je i iskusnim auto mehaničarima malo teže utvrditi pravi kvar, dakle saznati o kojim se nosačima radi – nosačima motora ili nosačima mjenjača.
 
 
Postoji nekoliko nosača mjenjača, a samo neki od simptoma da je neki od njih istrošen su – automobil se trese u leru, kada pomičete lijevo – desno ručicu mjenjača u leru u njoj se osjete vibracije, a posebno se sve trese kada je automobil u leru i tada se pritisne gas (dobivate dojam kao da će nešto puknuti od količine vibracija), a u vožnji kada su manji obrtaji dosta se trese, dok kod većeg broja obrtaja, nastaju minimalne vibracije na ručici mjenjača. 
 
Cijene nosača mjenjača također se kreću u rasponu od nekoliko stotina kuna, ovisno o tome koji vam nosač treba te je li originalni ili zamjenski dio. Kao i kod mnogih drugih dijelova i kod njih se preporučuje stavljanje originalnog dijela zbog opterećenja kojem je svakodnevno izložen te trajnosti. 
 
Vozači svakog dana imaju mjenjač u svojim rukama, ali nerijetko su svjesni da je toliko kompliciran i toliko važan. Kada ne bi bilo mjenjača, okretaji motora prenosili bi se na kotače te bi kod svakog davanja gasa vozilo poskakivalo, jednako kao i kod usporavanja. Kada ovo objasnimo shvaćamo zapravo kolikim je stalnim vibracijama i silama podložan mjenjač čim izađemo vozilom na cestu pa tek tada uviđamo koliko su njegovi nosači bitni i koliko vibracija i svih ostalih sila skupljaju na sebe, sve kako bi nam vožnja bila ugodnija i ljepša.
 
I nosači motora i nosači mjenjača napravljeni su tako da mogu izdržati velike napore. Stoga nešto viša cijena ovih dijelova ne treba biti nešto što nas previše iznenađuje