Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Nazovite nas
01 777 67 63
Košarica
Košarica je prazna

Što se skriva u automobilskim ogledalima budućnosti?

03.03.2015

Danas ne možemo zamisliti automobil bez ogledala, odnosno retrovizora, kako unutrašnjih, tako i vanjskih.

Što se skriva u automobilskim ogledalima budućnosti?
Možda niste znali, ali upotrebu ogledala u automobilskoj industriji započela je jedna žena koja je svoje maleno ogledalo iz torbice koristila u vožnji, kako se ne bi morala stalno okretati i imati pregled nad prometom iza sebe. Sve nakon toga s pravom možemo nazvati poviješću  i to veoma uspješnom poviješću automobilskih ogledala. Međutim, budući da živimo u vremenu velikih tehnoloških otkrića i promjena, povijest ogledala za vozila ulazi u fazu velikih izmjena, a mnogi vozači toga nisu ni svjesni.
 
Naime, već ste vjerojatno čuli za najave kako će vozila budućnosti imati kamere na svakom kraju i zapravo ćemo imati automobile koji sami voze. Ovakvi, inovativni automobili već su predstavljeni, iako još nisu ušli u serijsku proizvodnju, ali izazivaju veliko zanimanje javnosti. Kod ovakvih automobila upravo su kamere i razni senzori ključni, a također, ukoliko ste vlasnik vozila novije proizvodnje onda i sami znate da vaše vozilo mnogo toga samo određuje zahvaljujući razno raznim senzorima. A što biste rekli kada bismo vam predstavili retrovizor budućnosti koji umjesto ogledala krije kamere i senzore?
 
 
Zvuči fantastično i bombastično, ali retrovizori budućnosti već su predstavljeni javnosti i to na automobilu Maserati Quattroporte GTS  početkom 2015. godine. Radi se o tome da su oba vanjska retrovizora na vratima automobila te jedan unutrašnji u sredini vozila zamijenjena ekranima (tako je, zbogom ogledalo, ogledalce!) u kojima možemo vidjeti sve što se događa iza nas u prometu pa čak i pokraj nas, zahvaljujući ugrađenim kamerama i senzorima. Osim što se možemo pozdraviti s ogledalima, također se na ovaj način možemo pozdraviti i s mrtvim kutom koji je već desetljećima čest razlog kolizija u prometu (jednostavno zato jer vozač zaboravi okrenuti glavu i provjeriti ima li koga u mrtvom kutu te započne skretanje i tako se sudari s drugim sudionikom prometa koji se skrivao u tom 'magičnom' kutu). 
 
Uz sve ovo, novi vanjski retrovizori koji neodoljivo nalikuju na kompjutorske monitore ili mini televizijske prijemnike također sa strane imaju i maleno svjetlo, lampicu koja je zelene boje u situacijama kada nemate nikoga s te strane vozila. Međutim, ako vam se drugo vozilo, biciklist, pješak, motociklist ili tko to već bio primakne s određene strane, zeleno svjetlo pretvorit će se u crveno i tako vam signalizirati da trebate pripaziti.
 
Sve ovo dio je tehnologije QNX, a zapravo se radi o softverskom operativnom sistemu koji se počeo razvijati još osamdesetih godina prošlog stoljeća u Kanadi, no tek posljednjih nekoliko godina bilježi komercijalni uspjeh, nakon što je sve kupio BlackBerry. Neke od inovacija iz ovog sistema koriste se u pametnim telefonima i u modernim automobilima, kao što je upravo slučaj s ovim pametnim retrovizorima koje možemo očekivati na automobilima budućnosti. 
 
Sretnici koji su isprobali novi Maserati s ogledalima budućnosti kažu kako je promjena povijesna, velika, dramatična, ali je u isto vrijeme veoma prirodna i očekivana u brzorastućem svijetu automobila. Stoga se svi možemo radovati i čekati kada će sve doći u serijsku proizvodnju i masovnu upotrebu.