Nazovite nas 01 777 67 63
Svi proizvodi

Vaša garaža je prazna. Bez brige, na poslu nisu bili lopovi :)

Parkiralište

Uporabniški račun

Registrirajte se!

Registriranim korisnicima je kod nas još udobnije. Pogledajte proteklu kupnju, uživajte u posebnim ponudama, sastavite listu želja i pričekajte da vas obavijestimo, ako se spusti cijena vašeg najdražeg proizvoda.

Registriraj se!

Košarica je prazna

Napunite košaricu sa proizvodima…

Što je hladnjak stlačenog zraka i kada je vrijeme za izmjenu?

06.03.2019

Ako ste vozili svog limenog ljubimca za vrijeme hladne ljetne noći te za vrijeme veoma vrućeg ljetnog dana, vjerojatno ste uočili razliku između njegovih performansi, odnosno da po hladnijim temperaturama motor bolje prima gas, bolje radi te ima više snage.

Što je hladnjak stlačenog zraka i kada je vrijeme za izmjenu?
Ako ste se zapitali zbog čega je tome tako, evo odgovora – zbog zraka kojeg automobil, odnosno motor usisava i koristi ga za svoj rad. 
 
Naime, što je zrak hladniji, to je i veća njegova gustoća , a to znači da motor u istom ciklusu može usisati više zraka u kojem će onda izgorjeti i više goriva te sve to zajedno utječe na performanse automobila, odnosno povećava njegovu konačnu snagu. Praktički ovo znači da svi onu stručnjaci koji rade na povećanju snage automobila zapravo rade na tome da se poveća količina stlačenog zraka koja će utjecati na količinu goriva koje gori u cilindrima. No, što se više goriva sagorijeva to je potrebno i više zraka, a da bi izgorio jedan gram goriva otprilike je potrebno oko 15 grama zraka. 
 
Kako bi se dobilo što više zraka i tako motor postao snažniji koriste se razne stvari, no jedna od najvažnijih je stlačivanje zraka prije nego on ode u cilindre. Međutim, njegovim tlačenjem povećava se i njegova temperatura pa se dolazi do suprotnog efekta koji je na početku zamišljen. Upravo ovdje u cijeli priču ulazi hladnjak stlačenog zraka, a popularno se još naziva i intercooler. On se nalazi između motora i kompresora, a zrak koji je već stlačen prolazi kroz njega te se hladi. 
 
 
Hladnjak stlačenog zraka proizvodi se u dvije inačice, onaj koji radi na principu zrak – zrak i onaj koji radi na principu zrak – voda. Češći tip hladnjaka stlačenog zraka je onaj koji radi na principu zrak – zrak. On je sastavljen od cijevi koje nalikuju na pčelinja saća, a upravo kroz njih struji stlačeni zrak. Oko ovih cijevi struji zrak i tako vrši hlađenje sustava. Drugi tip hladnjaka stlačenog zraka je na principu zrak – voda te on koristi vodu u zatvorenom sustavu, ali se i ona također hladi zrakom. Zvuči kompliciranije te i jest, a ujedno je i skuplje.
 
Prva masovnija upotreba hladnjaka sa stlačenim zrakom datira iz Drugog svjetskog rata i to u motorima borbenih zrakoplova, a pedesetih godina 20. stoljeća prvi je ugrađen i u brodski motor. Šezdesetih godina započinje masovnija upotreba u automobilima. 
 
Jedan od prvih znakova da vaš hladnjak stlačenog zraka ne radi dobro ili je potpuno otkazao jest da automobilu nedostaje snage ili, kako se to još često kaže – auto ne vuče dobro. Također, ako otvorimo haubu i primijetimo da je hladnjak stlačenog zraka zašprican uljem, ovo može biti još jedan znak kvara. Ako ste imali sreće, ponekad se dogodi da je cijeli sustav potrebno samo rastaviti, dobro očistiti te vratiti natrag pa da opet normalno radi. Ako i niste baš neki srećković, ovo veliko čišćenje neće vam pomoći te ćete ga morati zamijeniti sasvim novim hladnjakom stlačenog zraka. U nekim slučajevima dolazi do potpunog raspuknuća ovog dijela motora!
 

Naši korisnici nas vole po cijeloj Evropi