Nazovite nas 01 777 67 63
Svi proizvodi

Vaša garaža je prazna. Bez brige, na poslu nisu bili lopovi :)

Parkiralište

Uporabniški račun

Registrirajte se!

Registriranim korisnicima je kod nas još udobnije. Pogledajte proteklu kupnju, uživajte u posebnim ponudama, sastavite listu želja i pričekajte da vas obavijestimo, ako se spusti cijena vašeg najdražeg proizvoda.

Registriraj se!

Košarica je prazna

Napunite košaricu sa proizvodima…

Intercooler, hladnjak stlačenog zraka

08.08.2017

Hladnjak stlačenog zraka jednom se riječju naziva i intercooler, u posljednje vrijeme i aftercooler, a kako se po imenu da zaključiti, služi za hlađenje zraka kojeg motor dobiva za sagorijevanje. Naime, u cilindrima hladni zrak bolje gori od toploga iz razloga što sadrži više kisika. Obično se montira iza turbine jer se zbog ispušnih plinova turbina veoma zagrije, a onaj zrak koji struji prema motoru preuzima dio te topline.

Intercooler, hladnjak stlačenog zraka
Da motor bolje radi kada je zrak hladniji vjerojatno ste mogli i primijetiti kada se ljeti vozite po danu i po noći. Zašto hladniji zrak pogoduje radu motora? Zato jer je gušći, ima više kisika,  to utječe da se u manjem vremenu može usisati veća masa zraka, a u takvom zraku sagorijeva veća količina goriva. A ovim se događa ono što je gotovo pa svim vozačima najvažnije – povećava se snaga vozila.
 
Kako bi izgorio jedan gram goriva potrebno je oko 15 grama zraka. Ovo znači da kako se povećava potrošnja goriva tako se i pokazuje potreba za većom količinom hladnog zraka, a to nije uvijek lako osigurati. Stoga auto industrija konstantno radi na novim rješenjima za ovaj problem, a jedno od rješenja je i hladnjak stlačenog zraka. 
 
U kompresoru se zrak tlači na 2 bara i pri tome zagrijava na 150 stupnjeva Celzijevih. Dakle povećava se masa zraka koji se upuhuje u cilindre, ali ujedno taj zrak treba ohladiti iz već prije navedenih razloga. Ovdje dolazi intercooler, koji se nalazi između motora i kompresora , a onaj stlačeni zrak prolazi kroz njega i hladi se. U svojoj osnovi radi se o izmjenjivaču topline kakav se nalazi i u hladnjaku u domaćinstvima. 
 
Kada turbina usiše zrak i pošalje ga prema motoru, on će proći kroz intercooler. On ima rebrasti oblik te se tada povećava dodirna površina zraka i metala u intercooleru te zbog zakona termodinamike  da toplo tijelo propušta toplinu na hladno, dolazi do hlađenja zraka. Tako ohlađeni zrak putuje u usis motora, a u konačnici i u cilindre. Naravno, hladni zrak je gušći od toploga pa se pri ulasku u cilindre dešava ekspanzija zraka, odnosno povećava se njegov volumen, a smanjuje gustoća. Ovako se stvara i manji tlak.
 
Postoje dvije vrste intercoolera, a to su standardni i cross – flow. Kod standardnih intercoolera je ulaz i izlaz za zrak s iste strane pa je i manja moć hlađenja. Kod cross – flow intercoolera je ulaza za zrak s jedne, a izlaz s druge strane pa je i hlađenje bolje zbog veće površine kojom zrak prolazi. 
 
Kada primijetimo da motor slabo vuče, odnosno nema snagu to bi mogao biti znak da nešto nije u redu s intercoolerom. Također, i ako je izvana zašprican uljem. U nekim slučajevima kvar može biti tako ozbiljan da se intercooler raspadne, dok ga je u nekim slučajevima dovoljno rastaviti i očistiti. 
 
Zanimljivo je da se hladnjak stlačenog zraka prvi put koristio u kompresoru 1910. godine. Masovnija upotreba dogodila se u Drugom svjetskom ratu i to u motorima borbenih zrakoplova, a pedesetih godina prošlog stoljeća u brodskim motorima. Tek je od šezdesetih godina započela masovnija upotreba u auto industriji i to zbog ugradnje turbokompresora u vozila.    
 

Auto moto vijesti

Naši korisnici nas vole po cijeloj Evropi