Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Nazovite nas
01 777 67 63
Košarica
Košarica je prazna

Što uzrokuje čudne zvukove kod skretanja?

10.10.2014

Iako vozilo redovito odvozimo na servise ili ga sami pregledavamo svakih mjesec dana ili češće, zna se dogoditi da se ipak dogode razni kvarovi za vrijeme vožnje.

Što uzrokuje čudne zvukove kod skretanja?
Ponekad je s kvarom moguće doći do najbližeg servisa za vozila, a ponekad se taj kvar pokazuje kao zvučni signal koji može trajati danima, tjednima, a ponekad i mjesecima prije nego se zapravo dogodi ključan razvoj događaja, odnosno vozilo vas ostavi negdje na cesti. Stoga, dok vozimo, uvijek trebamo imati dobro izoštrena sva osjetila kako bismo uvidjeli ako na vozilu nešto ne štima. Danas ćemo govoriti o vašim ušima, odnosno o zvučnim signalima koje nam šalje vozilo prilikom skretanja. Ovakve signale ne treba zanemariti i čim prije morate pogledati što je to što izaziva škripanje, grebanje ili koji god to zvučni signal bio. 
 
Ako čujete zvuk kao da netko brusi tijekom skretanja u zavoju ili gdje god to bilo, problemi mogu biti dvojaki. Može biti problem s ležajevima ili s kotačima. Kada kažemo 'kotači' to je zapravo veoma širok pojam pa tako postoji niz stavki koje mogu biti pred kvarom. Najčešće se tu može raditi o aksijalnim ležajevima. No, uzrok škripe može biti i remen serva i to ukoliko je previše otpušten ili pak otvrdnut.  
 
U manjem broju slučajeva problem može biti i disk na kotaču, odnosno ako ima mjesta, ili kako mi to volimo reći, lufta te pleše po glavi kotača. Dakako, i laiku može biti jasno da u ovom slučaju dolazi do zvukova kod skretanja. Zvuk kod skretanja javlja se i u slučaju kada su diskovi i pločice pri kraju, istrošeni. 
 
Nadalje, oko zgloba na kotaču postoji i manžeta te se može dogoditi da ona pukne i stvara buku kod skretanja. Ovo je minorni problem i brzo se može riješiti pa možete biti zahvalni ako vas je vaše vozilo 'počastilo' jedino ovakvim kvarom u slučaju da je javljalo nekakav zvuk kod skretanja. 
 
Ponekad se dogodi da u kotač, u sustav uleti kakva grančica koja se ne da lako uništiti trenjem kotača pa tako stvara buku. Dakako, rješenje je veoma jednostavno i potrebno je samo pronaći tu malu nestašnu grančicu te je izbaciti van. 
 
 
Ne treba zaboraviti da se zvuk kod skretanja može javiti i ako imamo neodgovarajuće gume, potom kod kvarova na amortizerima, ali i na krajnicima. I sajla od ručne može stvarati buku prilikom skretanja u scenariju ako se otkvačila i potom struže o metal kada je automobil u pokretu. Ponekad je kvar na sasvim drugom mjestu, međutim ne možemo ga točno locirati jer se zvuk prenosi. 
 
Kada ode nosač motora, može se javiti zvuk za vrijeme vožnje i skretanja. Ovo također nije na odmet provjeriti jer nosači su veoma bitni i ne treba ih dugo puštati da ostanu u stanju kvarenja. Što dulje to radimo, to će kvar kasnije biti skuplji. 
 
Također, uz sve ovo treba znati i da je u nekim slučajevima sasvim normalno da automobil škripi kod skretanja, a to se najčešće događa kada je asfalt ugrijan pa guma škripi pod masom automobila jer je kut zakretanja gume veći od puta kojeg prelazi guma, odnosno ovo se događa ili ako motamo u mjestu ili ako prebrzo motamo. Isti scenarij se može dogoditi i po mokrom vremenu, a tada je to samo do vrste i kvalitete gume koju smo odlučili uzeti za svog limenog ljubimca. 
 
Dakle, mnogo je razloga zašto se mogu čuti najrazličitiji zvukovi kod skretanja, a variraju od laganijih, jedva zamjetnih pa sve do prave napasti za naše uši u obliku cviljenja, skvičanja i brušenja. No, poruka je ista, kakav god zvuk to bio, nemojte ga nikada zanemariti!