Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Nazovite nas
01 777 67 63
Košarica
Košarica je prazna

Što je DPF filter i čemu služi?

15.09.2014

DPF je kratica za Diesel Particulate Filter, odnosno radi se o filter čestici koja je u proizvodnji automobila obavezna od 2009. godine, mada je neki proizvođači na svojim vozilima imaju i godinama ranije.

Što je DPF filter i čemu služi?
Kao što mu i samo ime kaže, radi se o filteru koji je namijenjen dizelskim motorima, a postao je standardna komponenta kako bi vozila ispunila Euro 5 standard. Naime, potrebno je smanjiti emisije štetnih plinova koje se emitiraju sagorijevanjem dizela za čak i do 80 posto.
 
DPF filter pripada u sustav za smanjenje štetnih plinova i u sustav izbacivanja štetnih plinova  iz vozila  te mu je funkcija da zarobljava čestice čađe koje bi se inače ispustile iz automobila. Svaki filter, kako bi dobro radio i vršio optimalno filtriranje, potrebno je redovito čistiti kako ne bi došlo do zagušenja motora. U slučaju DPF filtera, proces čišćenja naziva se regeneracija, a izvodi se tako da se pod visokim temperaturama tretira sakupljena čađa te se na taj način pretvori u malu količinu pepela koja se odbaci iz sustava. 
 
U praksi postoje dvije vrste regeneracije, ona pasivna i ona aktivna. Pasivna se odvija u samom automobilu kada se temperatura digne na određene vrijednosti, a čestice čađe krenu same gorjeti. Međutim, nema kod svih vozila mogućnosti da se stvori ovakav režim vožnje pa je iz tog razloga izumljena aktivna regeneracija. Kod aktivne regeneracije, kontrolna jedinica motora, ECU (Engine Control Unit) preuzima kontrolu nad procesom regeneracije. On djeluje kada čađa u sustavu postigne određenu vrijednost, odnosno od 45 posto pa na dalje i tada pokreće ubrizgavanje kako bi se povećala temperatura u ispušnom sistemu te se tako pokrenula regeneracija. Međutim, ovo se može odvijati kod stabilne vožnje, a ukoliko je vožnja stani – kreni, proces će se zaustaviti te će se upaliti signalna lampica koje će dojaviti kako je filter djelomično začepljen.
 
 
Dakle, možemo zaključiti kako se zbog ovog filtera mnogi vlasnici limenih ljubimaca obraćaju svojim automehaničarima i ovlaštenim servisima budući se javljaju problemi kod pokretanja procesa regeneracije. Naime, regeneracija se može obaviti kod automehaničara, a također je može obaviti i sam vozač, samo je bitno da pri tome ispuni nekoliko uvjeta i da zna kako ju neće moći obaviti za vrijeme gradske vožnje.
 
Dakle, ako sami želite pokrenuti regeneraciju DPF filtera, trebate napraviti sljedeće – vrijednosti filtera moraju biti ispod normalne, vozilo se kojih 15 do 20 minuta mora kretati minimalnom brzinom od 60 kilometara na sat i ne smije padati ispod nje te broj okretaja na motoru mora biti minimalno 3,000 i ne smije padati ispod tog broja. Ako su ovi uvjeti zadovoljeni, pokrenut će se regeneracija ovog filtera te ju tako možete obaviti i sami.
 
 
Ukoliko se konstantno ignorira lampica DPF filtera, njegova zapušenost može doseći i visokih 75 posto te se može upaliti i lampica koja signalizira grešku na motoru, a također može doći i do većih kvarova na samom motoru ukoliko se dugo ignorira problem. 
 
Uz sve ovo treba znati da skraćenica DPF u sebi već sadrži riječ 'filter' tako da, kada mi kažemo DPF filter zapravo ponavljamo 'filter' dva puta. Osim toga, kod nas se više uvriježila francuska skraćenica za taj dio, a glasi FAP. 
 
Životni vijek DPF-a ili FAP-a, kako god ga zvali, jednak je životnom vijeku automobila ukoliko se o njemu dobro skrbimo. Međutim, ako ga trebamo promijeniti, to može postati veoma skupa investicija te može koštati i kao polovina vrijednosti automobila. Stoga je redovita regeneracija ovog filtera nešto što vaše vozilo zasigurno treba, bilo da to radi vaš automehaničar ili vi. A budući da on smanjuje izbacivanje kancerogenih čestica u atmosferu, korak je kojeg svakako trebamo učiniti u pozitivnom smjeru.