Nazovite nas 01 777 67 63
Svi proizvodi

Vaša garaža je prazna. Bez brige, na poslu nisu bili lopovi :)

Parkiralište

Uporabniški račun

Registrirajte se!

Registriranim korisnicima je kod nas još udobnije. Pogledajte proteklu kupnju, uživajte u posebnim ponudama, sastavite listu želja i pričekajte da vas obavijestimo, ako se spusti cijena vašeg najdražeg proizvoda.

Registriraj se!

Košarica je prazna

Napunite košaricu sa proizvodima…

Kako pravilno mijenjati akumulator

19.08.2014

Akumulator je naprava koja se koristi u automobilima, a služi kao spremnik energije. U njemu se električna energija pretvara u kemijsku i to se naziva punjenje akumulatora te se potom prema potrebi može opet pretvoriti u električnu te se to naziva pražnjenjem. Koriste se za pokretanje motora s unutrašnjim sagorijevanjem iako imaju relativno malen kapacitet. Međutim, usprkos ovom nedostatku, mnogo se koriste jer su za sada jedini poznati i lako prenosivi spremnici s električnom energijom.

Kako pravilno mijenjati akumulator
Danas se akumulatori po različitim cijenama mogu nabaviti u svakoj trgovini autodijelovima. Obično što je skuplji, to je i kvalitetniji, mada ne mora biti pravilo. Također, budući se radi o dijelu na vozilu do kojeg se lako dolazi, odnosno lako je dostupan, svaki vozač koji ima iole spretne ruke može ga promijeniti sam, u svojoj garaži ili dvorištu. 
 
Prije izmjene trebate znati da u svakom akumulatoru ima opasne tekućine, stoga se trebate zaštiti. Najbolje je uzeti zaštitne rukavice i naočale kako biste se zaštitili. Također, prije promjene trebate ugasiti vozilo i izvaditi ključ iz brave za paljenje. Uz ovo trebate se i opskrbiti potrebnim alatom.
 
 
Evo kako promijeniti akumulator u pet koraka:
 
1.korak – prvo treba odvrnuti držač akumulatora, a potom koristiti ključ kojim se otpusti spoj negativnog pola akumulatora i nakon toga nužno je odvojiti sponu. Kada ste ovo obavili za negativni pol sve treba ponoviti i za pozitivni. Bitno je da ključem nikako ne dodirujete oba pola u isto vrijeme. 
 
2.korak – potom slijedi podizanje akumulatora. Lagano ga podignite i izdignite iz kućišta u kojem stoji i odložite na sigurno mjesto. Dobro je promiješati pola litre vode i jednu žličicu sode te u tu mješavinu staviti četkicu za zube i njome očistiti eventualna mjesta na kojima se pojavila korozija. Nakon što ste to učinili, sve dijelove postolja trebate posušiti suhom krpom.
 
3.korak – novi akumulator kojeg ste već prije pripremili stavite u kućište. Pazite da dobro okrenete polove, da negativni i pozitivni budu okrenuti u pravičnom smjeru, a nakon toga učvrstite držače.
 
4.korak – polove akumulatora dobro je premazati vazelinom kako bi se usporilo i spriječilo djelovanje korozije.  Nakon što ste to učinili, negativnu sponu stavite na negativan pol, a pozitivnu na pozitivni. 
 
5.korak – zatvorite haubu. Upalite motor i provjerite radi li sve kako treba, odnosno pali li se motor bez problema. I to je to! Ako pali bez problema znači da ste odlično obavili posao i mi vam čestitamo!
 
 
Uz ovo treba znati da akumulator nikada ne smije ostati bez elektrolita jer bez njih jednostavno ne može raditi. Iz tog razloga potrebno je s vremena na vrijeme provjeriti njihov nivo. Naime, normalnim radom akumulator ih gubi. Kada ih provjeravamo, tekućina u akumulatoru mora prekrivati njegove ploče za otprilike 10 milimetara. Ako primijetimo da je ima manje, treba dodati destiliranu vodu. Kiselinu ne treba dodavati jer se ona hlapljenjem koncentrira, a ne gubi. Postoje akumulatori koji su deklarirani da im ne treba provjera, međutim s vremena na vrijeme dobro je i njih provjeriti, za svaki slučaj. 
 
Često se umjesto kupovine novog vadi stari akumulator i puni. Za to nam treba ispravljač. Punjenje ne bi trebalo biti veće od od 1/10 kapaciteta u Ah jer ako je veći, neće se dobiti pun kapacitet akumulatora. Punjenje se vrši preko ispravljača i tijekom punjenja treba regulirati njegov napon. 
 
Trajnost akumulatora ovisi o održavanju, ali i o tome kakav je. Kod olovnih je rok trajnosti ograničen na koje tri do četiri godine, a kod akubaterija i manje, do dvije godine. Ako nisu predviđeni za punjenje, ne treba se silom to činiti jer prilikom punjenja mogu eksplodirati. 
 

 

Naši korisnici nas vole po cijeloj Evropi