Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Nazovite nas
01 777 67 63
Košarica
Košarica je prazna

Što znače oznake na auto gumama?

14.07.2014

Ako automobilske gume pogledamo iz blizine primijetit ćemo da na sebi imaju niz oznaka. Kada kupujemo nove gume najčešće pogledamo samo neke od tih oznaka, dok druge zanemarujemo. Ipak, treba znati da svaka oznaka ima svoju funkciju i ako ste vozač, svakako biste se trebali upoznati sa svakom od njih.

Što znače oznake na auto gumama?
Gume su najvažnija poveznica između automobila i ceste i velika su stavka kada se radi o sigurnosti, stoga ih treba dobro poznavati. Svaki vozač koji si ne uzme vremena za upoznavanje guma svoga automobila zapravo je lijen.  Također, važno je znati oznake i zbog toga da znamo u koje godišnje doba montirati koje gume te koristiti li lance za snijeg.
 
Najvažnija oznaka na gumi obično se nalazi s bočne strane. Primjerice, ako na gumi piše 205/55R16 91V, značenje oznaka je sljedeće:
 
205 označava širinu gume u milimetrima, a kada kažemo širina, znači gazeću površinu. 
 
55 označava seriju gume, odnosno koliki je odnos između širine gazeće površine i visine bočnog zida u gumama te je izraženo u postotcima. 55 znači da u ovom slučaju visina iznosi 55 posto širine gume.
 
R je oznaka za radijalnu konstrukciju. Većina  današnjih putničkih vozila koriste radijalne gume, a one znače da su otpornije na neravnine na putu te znače i manju potrošnju goriva.
 
16 promjer gume u colima ili inčima. Što je promjer veći, to je guma nižeg profila.
 
91 označava indeks nosivosti gume, odnosno koliko iznosi maksimalno opterećenje gume.  Postoji mnogo indeksa nosivosti te tabela koja je s njim povezana i označava maksimalnu nosivost. 91 označava maksimalnu nosivost gume od 615 kilograma. Primjerice, postoji i indeks nosivosti 71 koji označava maksimalnu nosivost od 315 kilograma, ali i 110 koji označava maksimalnu nosivost od 1,060 kilograma.
 
 
V je oznaka za indeks brzine. Ovo konkretno znači maksimalnu brzinu koju guma može izdržati prilikom maksimalne opterećenosti. I uz ove je oznake vezana tabela pa tako V oznaka znači da se može doseći brzina od 240 kilometara na sat prilikom maksimalnog opterećenja od 615 kilograma. Postoje i sljedeće oznake: N – 150 km/h, Q – 160 km/h, R – 170 km/h, S – 180 km/h, T – 190 km/h, U – 200 km/h, H – 210 km/h, V – 240 km/h, ZR – preko 240 km/h, W – 270 km/h, Y – 300 km/h.
 
Uz sve navedeno, postoje i dodatne oznake na gumama, a to su sljedeće:
 
RF – skraćenica za reinforced, što znači da je guma ojačana.
 
ROF ili RFT – skraćenica za Run On Flat i Run Flat, što znači da se možemo nastaviti voziti na ovim gumama i ako se probuše, međutim moramo smanjiti brzinu na najviše 90 km/h te se smije s ovakvim gumama prijeći najviše 160 kilometara.
 
XL – skraćenica za Extra Load, označava gumu napravljenu za veća opterećenja.
 
M+S – skraćenica za 'mud and snow', odnosno za gume koje su posebno napravljene za vožnju po blatu i snijegu. Ova se oznaka može pronaći ili na zimskim ili na gumama za sve sezone.
 
TT – skraćenica za Tube Type, a označava gume koje imaju unutrašnju gumu.
 
TL – skraćenica za Tubeless, a označava gume koje nemaju još jednu unutrašnju gumu te je većina današnjih auto guma ovakva.
DOT – skraćenica za datum proizvodnje. Uz ovo obično ide i broj. Ako piše DOT 2510 znači da je guma proizvedena u 25. tjednu 2010. godine. 
 
C – ova je oznaka na gumama za lakša teretna vozila.
 
TWI – skraćenica za Tread Wear Indicator, a označava indikator istrošenosti gume, odnosno govori kada je gumu potrebno zamijeniti zbog istrošenosti.
 
E 10 – oznaka za europski homologacijski broj, s tim da je broj oznaka države.
 
TEMPERATURE – pokazatelj koliko je guma otporna na povećanje temperature na cesti, s tim da je C najniži pokazatelj, a A najviši (najbolje reagira na povećanje temperature).
 
TRACTION – sposobnost gume da se zaustavi na mokrom putu. 
 
TREADWEAR – označava indikator potrošnje gazećeg sloja na gumi te pokazuje koliko će jedna pruga na gumi trajati dulje od drugih s obzirom na iste uvjete na cesti.
 
TUBELESS – oznaka za gume koje nemaju još jednu  unutrašnju gumu punjenu zrakom.