Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Nazovite nas
01 777 67 63
Košarica
Košarica je prazna

Kako sami zamijeniti filter zraka u automobilu?

25.06.2014

U svakom vozilu postoji nekoliko vrsta filtera, primjerice filter goriva, ulja, kabine, a veoma bitan među njima je i filter zraka. Njegova je osnovna svrha da zaštiti motor od vanjskih prljavština. Kako i sami možemo zaključiti, dok se vozimo, u motor mogu dospjeti različite manje i veće čestice i kada bi se one slobodno taložile, veoma brzo došlo bi do kvarova na motoru.

Kako sami zamijeniti filter zraka u automobilu?
Ovisno od toga koliko motor ima kubika, u samo sat vremena  kroz njega može prijeći od 200 do 500 kubičnih metara zraka. Svrha je zračnog filtera da sav taj zrak propusti kroz motor, ali bez čestica prašine i bilo kakve prljavštine. Dakle, glavna mu je funkcija da može u sebi zadržati dosta prljavštine, uglavnom je to od 20 do 200 grama, a u ekstremnim uvjetima i do 500 grama. 
 
Iz toga razloga zračni filteri moraju biti napravljeni od kvalitetnog materijala, taj se materijal danas naziva 'flame - retardant'. Uz ovo, neki od filtera zraka na vozilima imaju i tako zvani predfilter kako bi se što više čestica prljavštine na njima zaustavilo i tako spriječilo njihov ulazak u motor.
 
Filter zraka veoma je bitna stavka na svakom vozilu jer motor za pravilno funkcioniranje treba zrak, međutim ukoliko u njega dospiju čestice iz zraka, lako se može pokvariti. Neki od prvih znakova kvarova na filteru zraka, odnosno znakova da filter zraka ne radi dobro su problemi s rasplinjačem, povećana potrošnja goriva, vozilo slabije vuče, odnosno ima slabije performanse, veće zagađenje.
 
Filter zraka obično se mijenja jednom godišnje ili češće po preporukama proizvođača vozila. Također, na većini vozila do njega se lako dolazi pa ga je moguće promijeniti i u vlastitoj garaži, bez potrebe da se odlazi automehaničaru. Evo kako.
 
Prvo trebate otvoriti haubu, a filter zraka obično se nalazi odmah na vrhu, a kod nekih, obično novijih vozila, nalazi se ispred motora, odnosno između motora i prednje rešetke. Prvo treba otvoriti poklopac jedinice zraka, a to se obično radi pomoću odvijača. Ispod tog poklopca nalazi se zračni filter. Prepoznat ćemo ga po rebrima napravljenima od posebne vrste materijala te je najčešće izrazito žute boje. Kada smo odvojili poklopac jedinice zraka, izvadimo filter zraka te imamo dvije opcije – oprati stari i vratiti ga natrag ili kupiti novi i staviti ga na mjesto staroga. Dakako, prva je opcija blagotvornija za džep, a filter se može očistiti vodom ili, još bolje, usisivačem. Ako se pere vodom, treba ga dobro posušiti prije nego se vraća natrag.
 
 
Dok perete filter zraka, vratite poklopac zračne jedinice te nemojte koristiti vozilo za to vrijeme jer čestice prašine mogu postati kobne za motor. Također, mijenjate li filter zraka po prvi puta, potrudite se dobro zapamtiti kako je filter stajao da biste ga mogli jednako vratiti na mjesto.
 
Odlučite li se kupiti novi filter zraka i sami ga zamijeniti, sve je još lakše. Kupovina zračnog filtera još je bolji izbor iz dva razloga – ne radi se o skupoj investiciji te je novo uvijek bolje kvalitete od nečega što je već iskorišteno i oprano, barem kada se radi o dijelovima za automobile. Naime, stari filter zraka možemo očistiti, ali uvijek postoji bojazan da je podložniji habanju od novog, jednostavno zato jer se već dulje koristi. 
 
Iako danas proizvođači novijih vozila obično ističu kako njihovi filteri zraka mogu izdržati dugačke intervale od promjene do promjene, mnogi stručnjaci preporučuju da ih je najbolje zamijeniti ili barem očistiti nakon svakih prijeđenih 10,000 kilometara. Budući se radi o dijelu koji je jeftin i lako se čisti te ga svatko može zamijeniti sam, nema izlike da se ne mijenja ili barem ne provjerava nakon što ste prošli ovoliku kilometražu.