Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Nazovite nas
01 777 67 63
Košarica
Košarica je prazna

Čemu služi kondenzator klime?

01.06.2014

Kondenzator klime važan je dio u sustavu hlađenja, oblikovan je za što bržu predaju topline, uvijek je smješten iza kompresora u automobilu ili pored ili ispred hladnjaka rashladne tekućine za motor te je takvog oblika da lako propušta obilnu zračnu struju. Današnji kondenzatori su najčešće pločasti i aluminijski te imaju mikrokanale i limena krila.

Čemu služi kondenzator klime?
Toplina iz automobila zapravo se predaje vanjskom zraku preko kondenzatora klime. On radi na sljedećem principu – para koja ima visoki tlak, ulazi u kondenzator koji vrši prinudnu ventilaciju i na taj način paru kondenzira  na temperaturu koja je u okolnoj sredini te se para pretvara u tekućinu koja je visokog pritiska. 
 
U kondenzatoru klime nalazi se rashladno sredstvo koje je u plinovitom stanju, a u ovaj dio dolazi iz kompresora klime. Zapravo je zadatak kondenzatora klime da plin pretvori u tekućinu. Tekućina koja se tako stvara također ima visok tlak i takva tekućina dalje nastavlja teći rashladnim sustavom i hladiti. Kako bi hlađenje bilo što efikasnije, postoji i ventilator čije je mjesto ispred kondenzatora i koji zapravo raspršuje ohlađeni zrak. Nažalost, ventilator je smješten na udarnom mjestu i zbog toga  ga često udaraju kamenčići ili insekti pa se može pokvariti. Ventilator kondenzatora je veoma bitan za performanse klima uređaja, a najvažniji je kada su velike gužve i kada je ventilator zapravo jedini način pomoću kojeg se kondenzator može ventilirati, čime se omogućuje normalan rad klima uređaja.
 
U globalu možemo reći da je kondenzator vrsta uređaja koja plin pretvara u tekuće stanje, dakle mijenja  agregatno stanje, a suprotno od kondenzatora je isparivač. Kondenzator na automobilu još se u narodu često naziva i kiler. 
 
Kao i svakim drugim dijelom na vozilu, tako je i klimu te njezin kondenzator bitno redovito provjeravati. Neke od dijelova auto klime potrebno je provjeravati svakih 12 mjeseci, a neke svake dvije godine. Svako vozilo i tip ima specifičan kondenzator i zato je i provjeru i eventualnu zamjenu bitno napraviti u ovlaštenom servisu.
 
 
Rad svakog klima uređaja osnovan je na kružnom procesu plina koji kruži u zatvorenom sistemu i zatvorenom ciklusu i pri tome mijenja agregatno stanje. Osnovni dijelovi sistema klime su isparivač, kondenzator i kompresor te svaki ima svoju funkciju. Plin u tekućem stanju prvo ulazi u isparivač i koristeći toplinu iz zraka ekspandira se. Kada prođe isparivač, plin stiže u kompresor u kojem se u isto vrijeme povećavaju i tlak i temperatura. Tako se stvara plin koji ima visoki tlak i takav stiže u kondenzator u kojem se plin pretvara u tekuće stanje te se pomoću ventilatora dobiveni ohlađeni zrak raspršuje i hladi kabinu vozila.
 
Vozači najčešće odlaze stručnjaku za auto klime tek kada ona prestane raditi ili kada ne radi dobro. Kao što se i može zaključiti, za njezino pravilno funkcioniranje potreban je plin, a zanimljivo je znati da se svake godine izgubi od tri do osam posto plina, što svakako treba imati na pameti ukoliko već jako dugo niste provjeravali stanje auto klime u svom vozilu.  Prilikom redovitog servisa klima uređaja ispušta se staro ulje, a rashladno sredstvo se važe, oslobađa vlage i po potrebi nadopunjuje. Također se može dodati i kontrast u slučaju da klima pušta, kako bi se vidjelo gdje pušta, a jedno od mogućih mjesta puštanja je upravo kondenzator.