Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Nazovite nas
01 777 67 63
Košarica
Košarica je prazna

Treba li dati šansu DSG mjenjaču?

25.05.2014

DSG skraćenica je za Direct Shift Gearbox, a zapravo označava automatski mjenjač koji ima karakteristike ručnog, manualnog. Što je posebno zanimljivo kod ove vrste mjenjača jest činjenica da DSG mjenjač ima dva kvačila umjesto jednog, uobičajenog. I upravo iz tog razloga veoma je efikasan. Dva kvačila vođena su pneumatski pa nije potrebna pedala jer cijeli sustav zapravo pritiskuje imaginarnu pedalu.

Treba li dati šansu DSG mjenjaču?
U DSG sistemu dva su kvačila stavljena kako bi se znatno smanjio prijelaz iz jedne brzine u drugu. Ova vrsta mjenjača ima šest brzina i to tako da za prvu, treću i petu ima jedno kvačilo, a drugo, četvrto i šesto drugo kvačilo. Ono što je posebno dobro jest to da, kada sustav koristi jednu vrstu kvačila, i drugo kvačilo također se priprema za slučaj da se pomoću njega treba prebaciti brzina, čime se mijenjanje brzina svodi na milisekunde.  Primjerice, čak i kod kočenja sustav omogućuje brzi prijelaz brzina, recimo iz šeste u drugu brzinu i slično. 
 
Za prijelaz iz jedne u drugu brzinu kod DSG mjenjača potrebno je svega osam milisekundi i ono što je posebno zanimljivo jest da je takav mjenjač zabranjen u Formuli 1 jer je – previše brz! Ondje je, naime, za istu radnju mjenjaču potrebno čak 150 milisekundi. 
 
Za vožnju vozila s DSG mjenjačem postoji nekoliko različitih modova, a koncepcija se zasniva na principima klasičnog automatika. Ručica mjenjača ima pozicije P – R – N – D, jednako kao i klasičan automatski mjenjač, ali uz dva dodatka koji čine razliku s obzirom na uobičajeni automatski mjenjač. Naime, pozicija D, što je oznaka za 'drive', uz automatski ima i manualni mod, a to je trenutak kada vozač može sam birati stupnjeve prijenosa. To se radi pomoću ručice mjenjača ili pak pomoću poluga koje su smještene iza volana. Uz ovo, postoji i pozicija S, što je skraćeno za 'sport', a kao što već i sami možete zaključiti, S pozicija je rezervirana za sve one vozače sa sportskim preferencijama.  Kod ove pozicije računalo kontrolira prijenos i to tako da mijenja brzinu nešto sporije, što u konačnici utječe na to da vozilo bude snažnije, dakle iskorištava se njegova maksimalna snaga. 
 
 
Ukoliko kod DSG mjenjača ne pomaknete ručicu u D smjer, bit ćete u klasičnom modu kakav ima svaki automatik i u tom modu vožnja je efikasnija kada se radi o udobnosti te potrošnji. U ovoj poziciji vozilo ima manju potrošnju i bolje performanse. I općenito govoreći vozilo s DSG mjenjačem neće biti tromije niti će trošiti više benzina, upravo zbog malog vremena prijenosa iz brzine u brzinu. Ovaj je mjenjač posebno učinkovit kod trubo mašina, međutim nije rezerviran samo za njih.
 
Mnoge zaljubljenike u ovakav prijenos brzina zasigurno će zanimati i vijest kako je izumljen i DSG mjenjač brzina nove generacije koji ima sedam brzina te se nalazi na novim Volkswagen vozilima.  Ono omogućuje da se u isto vrijeme isključuje jedna, a aktivira druga brzina, čime je mijenjanje brzina još brže i učinkovitije. Ovaj novi mjenjač je kompaktniji i lakši, a stupanj djelovanja što se tiče mehanike je poboljšan za kojih šest posto.
 
S vremena na vrijeme jave se priče o nekim nedostacima DSG mjenjača, no uglavnom se radi o izoliranim slučajevima u kojima se kaže da se on pokvari nakon prijeđenih 100,000 kilometara ili da kod kretanja zbog njega vozilo trza. Također, prošle godine je Volkswagen povukao 26,000 vozila iz Australije zbog mogućih problema s DSG mjenjačem.
 
 
Kada sve ovo zbrojimo i oduzmemo možemo zaključiti  kako su DSG mjenjači, mjenjači budućnosti. Danas će mnogi reći kako je ručni mjenjač ipak najbolji, no sve više i više vozila s DSG mjenjačima zapravo ih demantiraju. Također, sve više vozila, bez obzira bila mala, gradska ili limuzine, nudi opciju DSG mjenjača. U globalu ova vrsta mjenjača pruža ugodniju, opušteniju, lakšu vožnju te u mnogim slučajevima i štede gorivo. Što drugo dobro vozilo treba, zar ne?