Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Nazovite nas
01 777 67 63
Košarica
Košarica je prazna

Mala škola važnosti redovitog servisiranja vozila

03.05.2014

Kod nas redovito servisiraju svoja vozila samo vlasnici novih automobila, dok im traje garancija i to iz razloga što im jedino uz uvjet redovitog servisa vrijedi garancija.

Mala škola važnosti redovitog servisiranja vozila
Međutim, kada istekne garancija, obično i prestaju redoviti posjeti automehaničaru.  Iz ovog razloga računa se kako je čak između 20 i 30 posto vozila na našim prometnicama – neispravno. Srećom pa današnja nova vozila imaju sve dulje garancije, što znači i da se produljuje redovito servisiranje, no što sa starijim automobilima? Njih bi zapravo više nego ova novija vozila trebalo redovito provjeravati i servisirati upravo iz razloga jer su starija i dotrajalija.
 
Zanimljivo je znati da je redovit servis vozila i koja nisu pod garancijom stvar prometne kulture i kulture vozača, ali i osjećaja odgovornosti u Njemačkoj. Ne čudi stoga da su kod nas najpopularnija upravo vozila iz ove države – jer ih vlasnici redovito pregledavaju, kontroliraju i servisiraju i upravo iz tog razloga su u najboljem stanju čak i kada se radi o starijim vozilima s mnogo prijeđenih kilometara. S druge strane, vozila iz susjedne nam Italije najslabije su kvalitete i stanja i to upravo iz razloga jer tamošnji vozači ne štede automobile dok ih voze (odnosno poznati su po grubljoj vožnji), a također i veoma rado zaobilaze servise i preglede. Sve ovo utječe na performanse vozila, ali u konačnici i cijenu.
 
Iz svega ovoga možemo zaključiti kako je redovito servisiranje veoma bitna stavka i svaki bi se vozač trebao o njemu pobrinuti upravo zbog osjećaja odgovornosti prema sebi, svojim suputnicima, ali i ostalim sudionicima u prometu. Redovita briga o vozilu u obliku servisiranja, bilo da to radite u stilu 'sam svoj majstor' ili u ovlaštenom servisu ili bilo kojoj automehaničarskoj radioni, utječe na trajnost, sigurnost, performanse, potrošnju goriva, emisiju štetnih plinova. Dakle, mnogo je razloga da, ako već dugo niste, onda barem malo bolje razmislite o servisiranju svog limenog ljubimca. 
 
 
Ukoliko niste već jako dugo servisirali vlastito vozilo, onda je vrijeme za servis koji se u praksi naziva 'velikim servisom'.  Na takvom servisu zapravo se snima situacija i pravi revizija svega na vozilu. Obično se radi svake dvije godine ili svakih prijeđenih 30,000 kilometara. Kod japanskih automobila ističe se kako je ovakav servis potreban svakih prijeđenih 20,000 kilometara. Kako bilo, nakon ovoliko prijeđenih kilometara, a još bolje, nakon 10,000 do 15,000 kilometara preporučuje se izmjena motornog ulja koje uvelike utječe na trajnost i performanse motora. Uz motorno ule mijenja se i filter ulja, također jako važan za trajnost motora. Uz ovo, postoji niz stvari koje se moraju provjeriti tijekom servisa automobila, a evo koje su to:
 
Ulje mjenjača – obično ovo ulje ima jako dugačak vijek jer se ne zagrijava na visoke temperature. Preporučuje se promijeniti ga nakon prijeđenih 60,000 kilometara ili kada promijeni boju.
 
Pročišćivač goriva – postoji mnogo taloga u gorivu koje ostaje na pročišćivaču goriva, stoga je bitno redovito mijenjati, posebice na dizelskim motora. Ovaj dio najbolje je promijeniti nakon prijeđenih 20,000 kilometara, a kod dizelskog motora njegova zamjena produljuje životni vijek bosch pupme.
 
Pročišćivač zraka – dobro ga je zamijeniti svakih prijeđenih 30,000 kilometara, ali i dobro ispuhati kompresorom svakih šest mjeseci. U njemu se skupljaju čestice iz zraka koji se usisava u sustav, a to u konačnici može povećati potrošnju goriva, ali i potrošnju samog motora.
 
Remenje – svako vozilo u svojoj servisnoj knjižici ima naznačenu određenu kilometražu nakon koje se treba promijeniti remenje, prije svega zupčasti remen. Tog se uputstva veoma važno pridržavati jer ukoliko remen pukne, može se dogoditi potpuna havarija na motoru. Na servisu treba provjeriti remen i ako nije prijeđena određena kilometraža jer i najmanje napukline na remenu znače da ga treba čim prije zamijeniti. 
 
Razni ventili – noviji automobili imaju ventile koji se sami podešavaju, ali i njih treba podesiti na servisu. Na starijim vozilima svaki vijak treba posebno podesiti, sve kako ne bi došlo do curenja ulja koje se tako gubi, ali i prlja motor.
 
Kočnice – njih treba redovito provjeravati jer su jedan od najvažnijih faktora sigurnosti u vozilu. No, ako niste prije, onda ih svakako dobro pregledajte na svakih 60,000 prijeđenih kilometara, najbolje na velikom servisu. Posebno je znakovito ako curi ulje negdje iz kočionog sustava, a također treba izmijeniti i diskove i/ili bubnjeve. Nikako ne smijemo na servisu zaboraviti ni na ručnu kočnicu.
 
Ovjes i amortizeri – uz kočnice, ovjes i amortizeri još su jedan važan faktor sigurnosti. Automobil se u vožnji smije što manje zanositi, a upravo to ovisi o ovim dijelovima. Amortizere možete i sami provjeriti – zaljuljajte vozilo i ako se odmah zaustavi, ovaj dio je dobar, no ako se vozilo nastavi ljuljati, znak je da su amortizeri istrošeni. 
 
Ispuh – ispušni sustav veoma je važan zbog smanjenja emisije štetnih plinova (prije svega se tu radi o katalizatoru) te buke. Svaki dio može se popraviti plinskim varenjem, a u nekim slučajevima ipak je potrebna kupnja zamjenskog.