Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Nazovite nas
01 777 67 63
Košarica
Košarica je prazna

Popravci koje možete na vozilu napraviti sami

24.04.2014

Popravci na automobilu, bili planirani ili neplanirani, mogu nam oslabiti kućni budžet. Stoga se danas više nego ikad prije vrednuje sposobnost 'biti sam svoj majstor'. Za popravke ili zamjenu dotrajalih dijelova na vozilu potrebno je nešto dobre volje i alata.

Popravci koje možete na vozilu napraviti sami
Sve drugo itekako se može naučiti, posebice u današnje doba kada su nam mnoge informacije dostupne jednostavnim klikom miša.  Dakako, ne govorimo samo o promjeni guma, što bi trebao znati svaki vozač, već o nekim sitnijim i onim malo manje sitnim popravcima na automobilu. Saznajte dakle što biste mogli sami popraviti i tako znatno uštedjeti u kućnom budžetu.
 
Alat koji će vam trebati za ovakve popravke na vozilu su francuski ključevi, ključevi s podešavanjem, zupčasti ključevi, razna kliješta i odvijači (popularno zvani šerafcigeri!) te, dakako, dizalica.
 
Sigurnosni pojas – ponekad se ne da izvući ili se izvlači previše lako. Također, utor u koji se ugura mobilni dio ponekad ne drži dovoljno čvrsto ili se, pak, ne da iščupati iz njega bez mnogo muke. Događa li se stalno jedan od navedenih scenarija, znak je da sigurnosni pojas ne radi dobro i zapravo ne služi svojoj svrsi. Kako to ne biste saznali baš u trenutku nesreće, a tada bi moglo biti prekasno, uzmite set odvijača u svoje ruke i rastavite spremnik za sigurnosni pojas i provjerite u čemu je problem. Ponekad se radi samo o tome da pojas negdje zapinje, a ponekad se mora zamijeniti novim.
 
Akumulator i alternator – ako ste dodali kontakt, a vozilo ne reagira, velika je vjerojatnost da je otišao akumulator ili alternator. Oba uređaja mogu se provjeriti digitalnim multimetrom, a ako on pokazuje da nemaju dovoljno energije, svakako ih treba zamijeniti. Imate li stariji model vozila i preko noći ili tijekom duljeg vremenskog perioda ste ostaviti svjetla upaljena, a vozilo nema zvučni signal pomoću kojeg vas je na to upozorilo, moguće je da su vam se ispraznili alternator ili akumulator te im treba punjenje ili samo pomoć iz drugog akumulatora s drugog vozila da se prvi puta upale. Alternator je maleni uređaj koji radi zajedno s akumulatorom kako bi generirao energiju za električne dijelove na vozilu. Akumulator je obično crna kutija koja se nalazi u prednjem dijelu motora te uvijek alternator opskrbljuje inicijalnom količinom energije potrebnom za pokretanje sustava. Spojen je s negativnim i pozitivnim terminalima na vozilu. Kako bi cijeli ovaj sustav radio kako treba, akumulator i alternator treba držati urednima da bi veze među njima radile bez problema. 
 
Kočione pločice  i kočioni diskovi – ako čujete škripanje ili skvičanje kada zakočite, znak je da su vam kočnice pri kraju, osim ukoliko ste ih tek zamijenili, a u tom slučaju trebaju kod 'pravog' majstora na podešavanje. No, ako ih imate već neko vrijeme i počnete čuti takve ili slične zvukove, znak je da treba zamijeniti kočione pločice ili kočione diskove. Pripremite dizalicu i skinite kotač kako biste došli do njih.
 
Tekućina – ako na mjestu na kojem ste parkirali automobil ima tekućine i to u zelenoj, žutoj i/ili narančastoj boji, znak je da vam curi neka od tekućina u sistemu. Budući da njih ima više, prvo treba utvrditi o kojoj se tekućini radi. Primjerice, tako može curiti tekućina za pranje vjetrobranskog stakla, ali i tekućina iz sistema za hlađenje. Kako biste otkrili odakle problem dolazi, morat ćete se zavući ispred prednjeg dijela vozila i uvidjeti gdje 'pušta'. Kada se radi o sistemu za hlađenje, tekućina može curiti iz hladnjaka, vodene pumpe ili iz nekog pripadajućeg im crijeva.  Kada se radi o crijevima, njih ima doista mnogo jer spajaju dijelove rashladnog sistema i treba utvrditi koje je popustilo. Hladnjak je poprilično velik uređaj u prednjem dijelu motora te je u njemu antifriz, tekućina koju šalje kako bi se motor rashladio i održao na optimalnoj radnoj temperaturi. S vremenom također može na mjestima popustiti i procuriti. Dakako, u rashladnom sistemu bitna je i vodena pumpa koja je zapravo samo srce ovog sustava jer ona raspršuje antifriz po motoru te je bitno da radi pravilno kako ne bi došlo do pregrijavanja.
 
 
Uz sve ovo, moguće je osvježiti vozilo za nekoliko sati u vlastitom dvorištu, a u smislu redovitog održavanja, u koje se ubraja zamjena ulja, filtera i sličnog, a što će također pridonijeti štednji u kućnom budžetu. 
 
Filter goriva – obično se mijenja brzo, a moguće ga je i očistiti te vratiti. U njemu se zadržava nečistoća iz goriva.
Filter ulja – jednako kao i filer goriva, samo služi da ulje u sistemu uvijek bude čisto i radi maksimalnom snagom.
Zračni filter – motor uvlači zrak, a ovaj filter zadržava čestice iz zraka da ne uđu u njega. Veoma je bitan za dobre performanse motora.
Ulje – preporučuje se mijenjanje ulja svakih 15,000 do 20,000 kilometara. Ulje se lako nabavlja u trgovinama, a izmijeniti ga možete kod kuće. Prljavština u ulju također utječe na performanse motora.