Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Nazovite nas
01 777 67 63
Košarica
Košarica je prazna

Vodič za samostalno mijenjanje kočionih pločica

22.04.2014

Kočione pločice još možemo nazvati i disk pločicama. One su važan dio u kočionom sustavu i moguće ih je promijeniti u sigurnosti vlastitog dvorišta ili garaže, ali svakako imajte na umu da to nije lak posao za laike.

Vodič za samostalno mijenjanje kočionih pločica
Točnije, ukoliko vam do sada još nikada ruke nisu bile zaprljane uljem i sličnim tvarima koje se mogu pronaći na svakom automobilu, najbolje je da cijeli posao ostavite stručnjaku. Također, treba znati da se kočione pločice mijenjaju u paru, dakle ili obje prednje ili obje stražnje ili pak sve četiri, pa ukoliko ste ipak čvrsto naumili promijeniti ih iako to do sada nikada niste radili (a u tome bi vam svakako trebao pomoći i ovaj naš mali vodič!), svakako prvo rastavite samo jedan kotač. Naime, ukoliko nešto krene po zlu na jednom kotaču, imat ćete 'šprancu' na drugom koju možete pratiti i prema kojoj stvari možete vratiti na mjesto. 
 
Kočione pločice su itekako potrošni materijal, ali nemojmo se zavaravati – njihova trajnost, osim o kvaliteti i materijalu izrade, ovisi i o tome na koji način vozimo automobil, odnosno kakve su nam navike kočenja, kočimo li često i naglo, često i lagano, malo i naglo ili malo i lagano. Stoga bi se u globalu moglo reći da kočione pločice mogu trajati od prijeđenih 20,000 kilometara do čak 100,000 kilometara. Starija vozila imaju ih samo na prednjim kotačima, dok ih novija imaju i straga. 
 
Prije izmjene u stilu 'sam svoj majstor' budite sigurni da vi to doista i možete jer je ovo važan dio kada se radi o kočenju i zasigurno je zadnje što želite staviti svoju sigurnost i sigurnost ostalih putnika u vozilu na kocku.
 
 
Prilikom izmjene trebat će vam dizalica kako biste podignuli kraj vozila na kojem ih želite zamijeniti. Povucite i ručnu, a ako ona slabo drži, treba nešto podmetnuti i ispod zadnjih kotača. Kad se skinu vijci na cilindru kotača ili se izvuku klizne osovine (koji će vas scenarij dočekati, ovisi o modelu kočnica), treba lagano izvući pločice. Mjesto odakle ste ih izvadili, dobro očistite kako bi nove pločice mogle lagano kliziti. Klip koji ih gura treba vratiti u početni položaj budući su nove pločice deblje. Naime, budući su se starije pločice stanjile, klip je malo izišao, a on je uvijek naslonjen na njihovu stražnju stranu. Klip ima svoj nulti položaj i ponekad ga je kod ovakve zamjene teže vratiti u njega, ali ipak nije nemoguće. Kada je klip u svom nultom položaju, pločice će se također neometano smjestiti u svoj položaj u kojem trebaju biti.  
 
A kada ste već ondje i sve ste rastavili, uz pločice nije loše pregledati i po potrebi zamijeniti i kočioni disk, posebice ako je on istrošen, odnosno ima prevelik zub pa je u tom slučaju  šteta stavljati novu pločicu na disk koji je istrošen. Naime, ako se nova pločica stavlja na istrošeni disk, neko vrijeme će biti potrebno za prilagodbu, a i kočenje neće biti baš stopostotno pa treba biti opreznijim. Također, tijekom kočenja javit će se i škripanje, ali i miris po spaljenoj gumi. No, nakon kojih dvjestotinjak prijeđenih kilometara sve sjeda na svoje mjesto te se diskovi i pločice slože i nema problema oko daljnjeg kočenja.
 
 
Kada ste zamijenili pločice i vratili kotače te spustili vozilo s dizalice, prije prve vožnje treba nekoliko puta napumpati papučicu za kočnicu. Prvi put će sasvim potonuti, a nakon toga će doći u normalan položaj, a tada možemo biti sigurni da su pločice dobro priljubljene uz diskove i da je sve u redu te možemo bez bojazni u promet!