Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Nazovite nas
01 777 67 63
Košarica
Košarica je prazna

Koje nam tehnološke novosti donosi novi Audi Q8?

20.12.2017

Na zadnjem sajmu automobila u Detroitu Audi je predstavio svog najnovijeg aduta – model Q8. Radi se o najvećem SUV-u u ovoj kompaniji, a tada su ga najavili kao vrhunac svoga stvaralaštva jer pokazuje snagu ove tvrtke kroz brojna dizajnerska i tehnološka rješenja.

Koje nam tehnološke novosti donosi novi Audi Q8?
Radi se o velikom SUV-u, ali koji, što je iznenadilo mnoge, ima sportske linije kupea. Na prvu bismo pomislili kako ne ide jedno s drugim, međutim ipak je to Audi uspio izvrsno uklopiti.  SUV naime ima krov koji se može spuštati te veoma oštre linije koje itekako nalikuju na kupe. Automobil je visok 170, a širok 204 centimetra. 
 
Ono što je doista veoma posebno jesu vrata koja reagiraju na dodir. Naime, ona imaju senzore koji reagiraju na dodir koji ga otvara do točno određenog ugla. Činjenica je ovo koja će oduševiti mnoge. 
 
Kada govorimo o motoru, on ima i hibridni i benzinski pogon. Benzinski motor ima snagu od čak 333 konja, dok onaj električni razvija snagu od 100 kW. Od nula do stotinu kilometara na sat dolazi za svega 5,4 sekunde, dok je brzina automatski, putem elektronike limitirana na najviše 250 kilometara na sat. Dakle, i ako biste željeli više stisnuti papučicu gasa, ovaj vam 'savjesni' Audi to sigurno neće dopustiti. U kompaniji kažu kako na 100 kilometara Audi Q8 potroši svega 2,8 litara benzina te ostvaruje emisiju od svega 53 grama ugljičnog dioksida po kilometru. 
 
Ako se kombiniraju oba pogona, Audi može odjednom prijeći zavidnih tisuću kilometara. Ono što je posebno zanimljivo u ovom dijelu priče jest da vozač ima na raspolaganju čak tri modela vožnje – hibridni koji koristi oba pogona, EV model koji koristi električni pogon te tzv. 'battery hold' model koji više koristi benzinski pogon. 
 
Ovaj model Audija ima i tako zvano adaptivno ogibljenje pa s obzirom kako se namjesti, takva je vožnja, odnosno može biti mekša ili tvrđa. Ovim se dodatno naglašava sportski karakter ovog SUV-a. A i sama unutrašnjost je veoma sportska, odnosno najsportskiji dio ovog vozila. Naime, osim što je estetski takva, također je i predviđena za prijevoz svega četiri putnika (da, 4!). Ipak, njih će se četvero voziti poput kraljeva jer ih očekuje doista mnogo mjesta. 
 
Kontrolna ploča izrazito je futuristička i mogli bismo reći da je, uz vrata osjetljiva na dodir, ona tehnološki najnapredniji dio novog Audija. Naime, ovoj je tvrtki uspjelo ono što mnogima nije – integrirati tablet u interijer automobila. Zapravo, ne samo jedan tablet već su uspješno integrirali dva tableta u centralnu konzolu. Preko njih se kontrolira dio za zabavu te informacije koje pomažu vozaču u vožnji. A kada se tableti ugase, poprimaju izgled okolne konzole i tako djeluju baš poput modernog kameleona. Uz sve to, vozač može koristiti i tako zvani head up display koji sve informacije koje želi može poslati na vjetrobransko staklo.
 
Mnogim će za oko zapeti i stražnje svjetlo koje ide cijelom širinom vozila. Ovo svjetlo služi i kao signalizacija za skretanje i kao svjetlo za vožnju, ali i kao dizajnerski potpis. Jedno je sigurno – Audi ima itekako jaki model za utrku sa svojim rivalima i sasvim smo sigurni da će zbog tehnoloških rješenja korištenih na njemu upravo ovaj model kod mnogih odnijeti prevagu.