Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Nazovite nas
01 777 67 63
Košarica
Košarica je prazna

Što napraviti ako serviser napravi štetu na automobilu?

24.08.2017

Jednom davno je netko pametan rekao: 'Čovjek sam i ništa ljudsko nije mi strano'. Ovu bismo misao posebno mogli primijeniti na mehaničare vozila. Ljudi su samo ljudi i zato ako imate limenog ljubimca postoji velika vjerojatnost da osoba koja vam je trebala popraviti automobil, napravi još veću štetu. Događa se, ali ne treba paničariti.

Što napraviti ako serviser napravi štetu na automobilu?
Postoji mnogo vozača koji prijave kvar i odvezu vozilo na popravak, mehaničar kaže kako je kvar otklonio i za to uredno primi naknadu, međutim kada vozač sjedne za svoje vozilo, shvati da su simptomi ostali isti. Nakon nekog vremena vraća se i priča se opet ponavlja. 
 
Također, postoje i scenariji da se prilikom popravka ili servisiranja jedan problem riješi, ali se otvori novi, odnosno nakon popravka shvatite kako se nešto novo pokvarilo na vašem vozilu. Kako dokazati da se kvar dogodio upravo prilikom popravka nečeg drugog? Jedan od najjednostavnijih  primjera jest da karoserija bude ogrebana dok je automobil bio na popravku kod mehaničara.
 
Dakle, verzija je mnogo, no pitanje koje se nameće u svakoj od njih je jedno jedino – što učiniti kada serviser napravi štetu na vozilu?
 
Odgovor je uvijek isti – štetu odmah treba prijaviti. No, kao što smo naveli na početku, ljudi su samo ljudi, pa se ne treba čuditi ako u konačnici bude tek vaša riječ protiv mehaničarove i njegovih kolega. I ako se ovo dogodi, nemojte odustajati. Razgovor bi trebao ipak sve vratiti na svoje mjesto, posebice ako se radi o servisu koji to i dalje želi ostati, odnosno ne želi dospjeti na loš glas. Dakle, prvi savjet uvijek je razgovor. Ako to ne pomaže, pozivanje na zaštitu potrošača i natuknica da će se zvati Služba za zaštitu potrošača također bi trebali biti od pomoći. Na kraju, ukoliko ste sasvim sigurni da se radi o kvaru kojeg je prouzročio serviser, u obzir dolazi i tužba. No, tada trebate znati da se morate naoružati strpljenjem, ali i konkretnim dokazima. Možete li dokazati da je automobil doista pokvaren na servisiranju te da je bio bez konkretne štete prije samog postupka? Računajte na sudska vještačenja, ali i nemogućnost korištenja vozila dok traje cijeli postupak.
 
A kako bi se ovakve stvari izbjegle, najbolje je prije nego se šteta dogodi poduzeti određene mjere kako biste se koliko – toliko zaštitili. Neke od mjera koje možete poduzeti jest da idete samo kod provjerenog servisera koji je na dobrom glasu. Velike auto kuće su također dobar izbor jer će se rijetko koja ići kockati svojom dobrom reputacijom i bazom klijenata. Također, dobro je za vrijeme servisiranja cijelo vrijeme biti prisutan kod mehaničara i gledati što se događa. Ukoliko mijenjate određene dijelove ili tražite zamjenu ulja i filtera, dobro je taj dio nekako označiti (primjerice, malo ga zagrebati ili slično) kako biste kasnije mogli vidjeti je li dio doista i zamijenjen ili je tek očišćen i opran te vraćen natrag. Mijenjate li ulje, možete donijeti svoje kako vam ne bi podmetnuli neko jeftinije. 
 
Dakle, mnogo je načina da nas serviseri 'preveslaju' ili doprinesu kvaru na vozilu, ali je i mnogo načina da se sami zaštitimo. Izbor je na nama.