Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Nazovite nas
01 777 67 63
Košarica
Košarica je prazna

Sušač klime, kako radi i kad je potrebna zamjena

16.08.2017

Neki vozači će reći da je sušač klime nešto što uopće ne postoji. Međutim, to je dio koji itekako postoji u vašem vozilu te ga je potrebno kontrolirati i mijenjati jednako kao i druge dijelove u vozilu. Saznajte o čemu se radi.

Sušač klime, kako radi i kad je potrebna zamjena
Sušač klime zapravo je filter (tj. filter je njegov glavni dio),  a uloga mu je da na sebe pokupi sve nečistoće, sitne dijelove od habanja te vlagu koja se nakuplja u sistemu. Ukoliko se radi o vozilu koje se prosječno koristi, ovaj filter treba mijenjati otprilike svake godine, odnosno ne gleda se koliku je kilometražu prošlo vozilo. Noviji automobili imaju sušač klime koji je integriran u hladnjak klime i potrebno ga je mijenjati svake dvije godine. 
 
Filter sušač otklanja tvrde čestice iz sistema i apsorbira vlagu iz rashladne tekućine, ali i skladišti rashladnu tekućinu kako bi se osigurao njezin konstantan protok do ekspanzijskog ventila. U sistemima koji imaju ekspanzijski ventil, filter sušač se nalazi u onom dijelu gdje je visok pritisak. U onim sistemima gdje postoji 'orifice' cjevčica, nalazi se iza isparivača na dijelu s niskim pritiskom. Ujedno mu je funkcija i da rashladna tekućina ne dođe do kompresora u tekućem stanju, što bi izazvalo pravu kalvariju u samom kompresoru.
 
Kada sušač klime ne radi dobro, osjetit ćemo to po tome što klima ne hladi vozilo, uopće nema protoka hladnog zraka ili je on veoma slab. U tom slučaju treba automobil odvesti na pregled kako bi se ustanovilo radi li se samo o sušaču ili je stvar i u nečemu drugom.  U nekim slučajevima ovaj je filter potrebno promijeniti i češće od dvije, odnosno pet godina. 
 
Cijeli sušač klime zapravo nalikuje na malu konzervu koja ima otvore za ulaz i izlaz sa svake strane. Otprilike je upola manji od akumulatora. Smješten je u dijelu gdje je veliki pritisak, a neki od sušača spojeni su direktno na kondenzator, ovisno o tipu klime u vozilu.  Osim već navedene funkcije skupljanja vlage i nečistoća na sam filter, u sušač se pohranjuje i ulje te rashladna tekućina kada cijelom sistemu nisu potrebni, primjerice u doba godine kada se klima ne koristi (u zimskim mjesecima). 
 
Sušači uz filter može u sebi sadržavati i poseban materijal poznat još pod nazivom desikant. Kako biste znali o čemu se radi – to su one sitne male kuglice koje možemo pronaći u vrećicama kada kupimo nove cipele, a služe upijanje možebitne vlage. 
 
No, cijeli sistem sušača može u sebe primiti samo određenu količinu vlage. Kada se dosegne maksimum, on tada više nema svoju svrhu jer je nemoguće da će takav dalje funkcionirati, više nije nimalo efikasan. Upravo iz tog razloga potrebna je provjera te zamjena, ako ne cijelog sušača, onda njegovog glavnog dijela, filtera.