Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Nazovite nas
01 777 67 63
Košarica
Košarica je prazna

Bosch razvio sistem vodnog paljenja

15.05.2017

Mnogim vozačima neke činjenice o funkcioniranju njihovih limenih ljubimaca nisu poznate. Jedna od takvih je zasigurno i činjenica da se kod nekih vozila za pogon ne iskoristi čak i do 20 posto goriva. Tome je tako jer se dio goriva umjesto za pogon automobila koristi za njegovo hlađenje. Najviše to dolazi do izražaja prilikom velikih brzina.

Bosch razvio sistem vodnog paljenja
Ovome nastoji doskočiti poznata kompanija Bosch koja je razvila sustav u kojem se umjesto goriva koristi voda. Točnije, osnova tehnologije koju su razvili u Boschu je zakon da se motor ne smije pregrijati. Kako ne bi došlo do pregrijavanja, do sada se ubrizgavala  dodatna količina goriva  pri čemu gorivo isparava te u isto vrijeme hladi dijelove motora.  U Boschu su razvili sistem da se umjesto goriva ubrizgava – voda. Naime, prije nego se gorivo zapali, u usisni kanal se ubrizgava raspršeni mlaz vode. 
 
Za ovaj je sistem potrebna veoma mala količina vode. Primjerice, na svakih stotinu kilometara, potrebno je nekoliko stotina mililitara vode. Voda se uzima iz kompaktnog rezervoara za vodu, a radi se o destiliranoj vodi te ju je potrebno puniti tek nakon nekoliko tisuća prijeđenih kilometara, točnije nakon prijeđenih 3,000 kilometara. Također, radi se o odvojenom rezervoaru za vodu koji se puni isključivo destiliranom vodom. Ako se slučajno dogodi da nema vode, nema bojazni od kvara. 
 
Ovim načinom vodnog paljenja smanjuje se potrošnja goriva i do 13 posto, pokazuju rezultati.  U običnoj vožnji potrošnja goriva je smanjena za 4 posto, dok u vožnji autocestom smanjenje ide i do navedenih 13 posto. Uštede su najveće kod trocilindarskih i četverocilindarskih motora. No, osim uštede goriva, novom se tehnologijom dobilo i na snazi samih vozila. Naime, ubrizgavanjem vode dobiva se dodatno pojačanje i to na bilo kojem vozilo s turbopunjačem, što znači da se tehnologija može primijeniti i na sportskim automobilima. 
 
 
Prvo vozilo koje je proizvedeno s ovim inovativnim sistemom vodnog ubrizgavanja jest BMW M4 GTS.  Radi se o vozilu sa šesterocilindarskim motorom s turbopunjačem, a sistem je doveo do manje potrošnje i boljih performansa, čak i onda kada je automobil pod punim opterećenjem. 
 
Gdje je voda tu je i vlaga, a gdje je vlaga tu je i hrđa. Mnogi se zasigurno pitaju ima li u ovakvom sistemu pojačane opasnosti od korozije. Iz Boscha nas uvjeravaju da nema. Naime, prije nego u motoru započne sagorijevanje, voda isprava. Ona izlazi u okoliš zajedno s ispušnim plinovima iz vozila. No, kada se motor zaustavi, voda se vraća u rezervoar. Tada postoji opasnost od smrzavanja prilikom nižih temperatura. 
 
Opisani sustav kojeg je Bosch razvio je indirektni sustav ubrizgavanja vode.  On ima znatne prednosti od direktnog, a jedna od najvažnijih je zasigurno cijena, odnosno jeftiniji je. Upravo iz tog razloga sustav je odličan za masovnu proizvodnju te za različite modele automobila. 
 
Niz godina Bosch je vodeća kompanija kada se radi o sistemima paljenja te su posebno poznati po brojnim inovacijama. Sudeći prema onome što smo već vidjeli iz inovativnog laboratorija kompanije Bosch, možemo se radovati onome što nas još očekuje. Sistem vodnog paljenja samo je jedan od niza dokaza koji idu u prilog Boschu.