Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Nazovite nas
01 777 67 63
Košarica
Košarica je prazna

Grijanje u motornom vozilu ne radi, što može biti razlog?

09.01.2017

Grijanje u motornom vozilu nam je potrebno ljeti, a još više nam je potrebno zimi. Grijanje zimi je najbitnije za kabinu, a treba nam i za odleđivanje vjetrobranskog stakla i ostalih stakala u motornom vozilu. Ako nam grijanje ne radi ili samo puše hladno onda što uraditi?

Grijanje u motornom vozilu ne radi, što može biti razlog?
U slučaju da se sama temperatura motornog vozila odnosno da se motor ne zagrijava, onda može biti u pitanju neki veći kvar i svakako treba ići do automehaničara. A u slučaju da se motor normalo zagrijava možete sami provjeriti nekoliko dijelova. Pri tome morate znati da benzinska motorna vozila ugriju motor i temperaturu vode puno brže nego dizelska motorna vozila. Dizelskim motornim vozilima najčešće treba 10-15 min da se zagriju, odnosno nekih 10 km vožnje, dok benzinska motorna vozila zagriju tekućinu do 5 min i odmah mogu početi sa grijanjem kabine.
 
U slučaju da se motor vašeg motornog vozila normalno zagrijava onda prije odlaska kod mehaničara možete sami provjeriti neke dijelove vašeg motornog vozila.

SAM SVOJ MAJSTOR

Za čišćenje ventilacijskog sistema u motornom vozilu vam je potrebna tekućina za ispiranje sistema, vrtno crijevo, električna bušilica, protočna pumpa na pogon, plutajući čepovi, novi antifriz i ručni alat.
 
Postupak čišćenja započnite kada je motor vašeg motornog vozila hladan. Prvo morate odspojiti dovodno i odvodno crijevo malog kilera. Otvorene rupe na motoru začepite sa plutajućim čepovima da ne izađe antifriz ili da nešto ne upadne unutra. Nakon toga spojite vrtno crijevo na skinuto crijevo i ispirite vodom dok ne počne izlaziti čista voda. Kada ste očistili, spojite pumpu i bušilicu i stavite ih u blizinu crijeva. U crijeva natočite pola bočice za čišćenje i tople vode, da voda dođe do ruba obe cijevke (stane otprilike 2-3 dcl). Spojite oba crijeva na pumpu, uključite bušilicu i ostavite da tekućina cirkulira 5-10 min. Postupak ponovite 4-6 puta. Kada se to sve očisti, ispušite i osušite crijeva, te vratite sve nazad na svoje mjesto. U ekspanzivnu posudu dolijte mješavinu antifriza i vode do maximuma. Da budete sigurni u svoj rad, ugrijte motorno vozilo i nakon hlađenja opet provjerite tekućinu antifriza i po potrebi dolijte. Nakon toga bi trebalo vaše grijanje raditi besprijekorno, naravno ako je u pitanju bila začepljenost cijevi i kilera.
 

DODATNO GRIJANJE U MOTORNOM VOZILU

Za sve one koji žele imati uvijek toplu atmosferu u kabini motornog vozila i osušena stakla, postoji novo rješenje na tržištu: dodatni vodeni i zračni grijači. Dodatni grijaći koriste gorivo iz rezervoara i preko grijača prenose toplinu na motor i topli zrak dolazi iz ventilatora. Velika prednost dodatnih grijaća je, da se može vremenski regulirati paljenje da vozača stvarno dočeka topli auto. Uz tu prednost se i manje opterećuje akumulator kod paljenja, a potrošnja goriva je minimalna. U putnička vozila se ugrađuje vodeno grijanje, a zračno grijanje se ugrađuje u kamione, autobuse i mini buse radi velikog prostora u kabini.
 
Neka vam grijanje kabine besprijekorno radi cijelu zimu i neka vam zima u vašem motornom vozilu bude nepoznanica.