Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Nazovite nas
01 777 67 63
Košarica
Košarica je prazna

Kako odrediti cijenu polovnog vozila?

25.05.2016

Koliko god za hrvatsko tržište znamo da je maleno u usporedbi s drugim tržištima većih zemalja, još uvijek je tržište automobila dovoljno veliko da omogućuje velik izbor vozila te 'skidanja' cijena. Naime, već neko vrijeme opada prodaja i novih i rabljenih vozila, što je za sve one koji žele promijeniti automobil dobra vijest jer obično znači i – manju cijenu.

Kako odrediti cijenu polovnog vozila?

Ipak, ne tako brzo. Tradicionalno neke marke i modeli automobila drže cijenu, bez obzira koliko su stari. U prvom redu tu je VW, potom BMW, Volvo… S druge strane, postoje one marke koje nisu na tako visokoj cijeni i kod kupnje polovnog vozila moguće je pronaći doista povoljne aranžmane kada govorimo o omjeru cijene, prijeđenih kilometara i općeg stanja vozila.

No, bez obzira o kojem se tipu vozila radilo, postoje stvari koje svima umanjuju cijenu, a to su:
  • Velik broj prijeđenih kilometara (ovo se 'ne oprašta' ni znatno mlađim vozilima)
  • Starost 
  • Velik broj vlasnika (automobil je mnogo puta preprodavan, siguran je znak da nešto nije kako treba)
  • Štete, posebice one vidljive i koje se lako detektiraju
  • Vozilo bez klime, radija, centralnog zaključavanja,  serva 
  • Zapušten interijer vozila
  • Loša limarija
  • Kvarovi
  • Velika kubikaža motora
  • Ako nije garažiran
 
Ipak, ako ste odlučili prodati svoje rabljeno vozilo, vrijedi pokušati. Većina ljudi kod nas se odlučuje za kupnju rabljenog vozila jer je ono već izgubilo svoju vrijednost čim je izašlo na ulicu iz auto salona i daljnje gubljenje vrijednosti relativno je malo. No, treba uzeti u obzir da sama cijena vozila nije sve što će novi kupac platiti. On će platiti i prijepis, i registraciju, i održavanje vozila, čime se cijena znatno povećava, često već u samom startu.
 
 
Kako, dakle, odrediti najbolju cijenu svojeg rabljenog vozila?

OGLASNICI

Nekoliko je odličnih automobilskih oglasnika na hrvatskom tržištu, a neki od njih već i sami nude usporedbu vozila iste marke, godišta i prijeđenih kilometara. Prije nego i sami izlistate  svoje vozilo na takvom oglasniku svakako usporedite cijene.
 

DODATNA OPREMA

Pregledajte i zapišite sve što imate od dodatne opreme, prije svega klima, automatske podizače stakala, audio sustav za slušanje glazbe i slično. Možda se čini kao sitnica, to definitivno nisu sitnice jer mogu u konačnici povećati cijenu vašeg vozila.
 

POTRAŽNJA

Razmislite postoji li veća ili manja potražnja za vozilo vašeg tipa. Primjerice, obiteljski automobili se uvijek dobro prodaju. Sportski se bolje prodaju u toplije doba godine. Oldtimeri se teže prodaju i obično treba dosta vremena dok ne dobijete ono što želite. Radna vozila su popularna tijekom cijele godine. 
 

TRŽIŠTE

Razmislite je li sada pravo vrijeme za prodaju. Hoće li se situacija možda promijeniti na bolje za par mjeseci ili godinu? Ako je trenutna situacija loša, dobro je pričekati i ne žuriti s prodajom je prodavati automobil u krivo vrijeme može značiti velike gubitke u novčanom smislu.
 

CIJENA

Izlistajte cijenu koja je nešto viša od onoga što zapravo očekujete.  Zapravo vam nitko neće dati onoliko koliko napišete u oglasniku te zato treba biti fleksibilan i misliti o tome na vrijeme. 
 
Eto, bez obzira prodajete li Toyotu iz 2000. godine ili starog Peugeota iz 1986. godine, bitno je dobro istražiti stanje na tržištu. Ako sve odradite kako treba – automobil će se prodati bez problema! Sretno!