Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Nazovite nas
01 777 67 63
Košarica
Košarica je prazna

Prednosti i mane vozila prerađenog na plin

15.03.2016

Jedan tjedan gore, drugi tjedan dolje, potom dva tjedna gore pa tjedan dolje, onda pet tjedana gore… O čemu pričamo? Naravno, o cijenama goriva na našim benzinskim crpkama. Situacija na tržištima gdje se nafta najviše crpi veoma je nestabilna pa je jednako takva i cijena naftnih derivata. Iz tog razloga mnogi vozači se odlučuju na prepravak svojih vozila na benzin te ih, dakako, uz pomoć ovlaštenog servisa, pretvaraju u vozila na plin.

Prednosti i mane vozila prerađenog na plin
Ono što mnogi ne znaju jest činjenica da se i pri proizvodnji plina također koristi nafta. Radi se o ukapljenom naftnom plinu ili UNP, poznatom još i kao propan butan i autoplin. On se dobiva preradom prirodnog plina i nafte te je ovaj plin zapravo mješavina ukapljenih ugljikovodika koji su nastali preradom nafte koji su inače u svom normalnom stanju plinovi, ali zbog povećanog pritiska pretvaraju se u tekuće stanje. 
 
Danas oko 150.000 vozila u Hrvatskoj vozi na plin, a budući smo svjesni kako se cijena benzina opet digla, vjerujemo kako ćemo, ako ovakvo stanje stvari ostane, biti svjedoci mnogo većeg broja vozila na plin u narednim mjesecima i godinama.  Inače, cijena prepravka vozila na benzin u vozilu na plin stoji negdje oko 6.000 kuna i to za vozilo s četiri cilindra.  U nekim slučajevima cijena ugradnje može porasti i na 12.000 kuna. Iz tog vam razloga predstavljamo prednosti i mane vozila na autoplin:
 

Mane:

  • Registracija vozila na plin je skuplja od ostalih registracija zbog paušalnog iznosa od 550 kuna za cestarinu. Budući da plin nije oporezovan različitim nametima poput benzina, naplaćuje se ova cestarina kako bi se plin  izjednačio s benzinom.
  • Ugradnja plina je skuplja investicija.
  • Spremnik s plinom obično se stavlja u prtljažni prostor čime se ovaj dio u vozilu znatno smanjuje i ne ostavlja mnogo mogućnosti za prijevoz robe.
  • Relativno je malen broj plinskih postaja u Republici Hrvatskoj, mada se stanje znatno popravilo samo u usporedbi s nekoliko godina unazad. 
  • Ako imate vozilo na plin, ne smijete se parkirati u podzemnim zatvorenim garažama zbog veće opasnosti od eksplozije. 
  • Ugradnjom instalacije plina u vozilo ono gubi oko 10 posto na snazi i 5 posto na brzini. 

Prednosti:

  • Plin je mnogo ekološkije pogonsko gorivo od benzina. Njegovim sagorijevanjem ne stvara se čađa, dim i neugodni mirisi, što je sasvim normalno za benzin. 
  • Vožnja na plin mnogo je isplatljivija. Iako vozilo potroši nešto više plina nego što bi to bilo s benzinom, ipak je plin znatno jeftiniji, što na kraju mjeseca dovodi do znatnih ušteda. 
  • Oslobođeni ste ekotesta na registraciji. 
  • Motor u vozilu na plin dulje traje nego u vozilu na benzin. Neke procjene govore da motor u vozilu na plin traje i do čak 35 posto dulje!
  • Prilikom prodaje rabljenog vozila ono ostvaruje višu cijenu nego što bi to bio slučaj da je na benzin.
  • Duži je vremenski interval potreban od zamjene do zamjene ulja u motoru. 
  • Motor radi tiše i zvuk je ujednačeniji.
  • Udvostručuje se vrijeme trajanja katalizatora. 
  • U običan benzin dodaju se razni aditivi na bazi sumpora, čime se povećava mogućnost korozije, a kod plina nema te bojazni.