Jeste li već postali naš član?
Prijava Registracija
Nazovite nas
01 777 67 63
Košarica
Košarica je prazna

Koje nove dionice autocesta možemo očekivati u 2016. godini?

22.02.2016

Evo, konačno smo dobili vladu i dogodila se smjena u ministarstvima. Obično kada se takve stvari dogode, najavljeni projekti zastanu, a neki od njih završe neslavno pa se nikada ne provedu iz plana u stvarnost. Još prije godinu – dvije najavljeno je nekoliko projekata izgradnje novih dionica autocesta u godini koja nam je tek započela. Ostaje nam čekati i vidjeti hoće li doista i biti izgrađene kako je planirano ili će se odlučiti da su neke nove dionice autocesta ipak mnogo važnije.

Koje nove dionice autocesta možemo očekivati u 2016. godini?
Podsjetimo se, Programom građenja i održavanja javnih cesta za razdoblje od 2013. do 2016. godine predviđeno je građenje oko stotinjak kilometara novih autocesta i brzih cesta u tom razdoblju.  Ovim programom u gradnju bi bilo uloženo  6,89 milijuna kuna, što je oko 4,3 milijuna kuna manje nego za prethodno razdoblje od 2009. do 2012. godine, za koje je bio izrađen drugi Program građenja i održavanja javnih cesta.  Ne zaboravimo, autoceste i brze ceste nisu jedino ulaganje već se dio sredstava usmjerava i prema lokalnim prometnicama. 
 
Za 2016. godinu najavljena je dogradnja autoceste Zagreb – Karlovac, a ovim projektom ova bi autocesta dobila šest trakova čime bi se smanjile velike gužve i čepovi koji se ondje uvijek stvaraju.  Točnije, ova je autocesta  dugačka oko 40 kilometara, a novim planom imala bi šest traka ili po tri u svakom smjeru.  Osim toga, na istoj bi se dionici trebali sanirati i već postojeći prometni traci koji su u poprilično lošem stanju. 
 
Oko 30 milijuna kuna planiralo se ove godine uložiti u uklanjanje naplatnih kućica Lučko te  proširenje naplatne postaje Demerje, a oko 40 milijuna kuna za izgradnju novog čvora Karlovac. Također, planira se i nastavak izgradnje autoceste A11 Zagreb – Sisak koja je od svojih početaka popraćena raznim aferama.
 
 
Planirana je izgradnja dodatnih dionica na autocesti A1 Split – Ploče na potezu Dugopolje – Šestanovac – Zagvozd – Račva te na potezu Račva – Vrgorac – čvor Ploče. Uz ovo, planira se izgradnja dionice  čvor Ploče – Metković na autocesti A1 Ploče – Dubrovnik. Na A3 Bregana – Zagreb – Lipovac radovi se predviđaju na obilaznici Zagreba, Jankomir – Ivanja Reka.  A na autocesti A3 Zagreb – Goričan radovi na čvorovima Sveta Helena i Goričan. Na autocesti A5  Beli Manastir – Osijek – granica BIH planira se izgradnja samog ulaza u državu, a posebice mosta na Dravi, ali i mosta na Savi.
 
U Istarskom ipsilonu planira se izgraditi dionica Kanfanar – Pazin (Rogovići) te Pazin (Rogovići) – Matulji. U Podravskom ispilonu planirano je ulaganje u dionicu Gradec - Križevci  te Križevci – Kloštar Vojakovački – V. Mučna. 
 
Trebala bi se dovršiti i spojna cesta Karamatići – Luka Ploče, čvor Nikolac i most na Neretvi te spojna cesta Ravča – Drvenik.
 
Ako bi se sve iz ovog plana prijašnje vlade ostvarilo, Hrvatska bi na kraju 2016. godine trebala imati 1513 kilometara autocesta i brzih cesta.  No, kao što smo rekli na početku, ostaje nam pričekati i vidjeti hoće li se Program građenja i održavanja javnih cesta od 2013. do 2016. godine poštivati ili će doći do njegovih izmjena. Kao i uvijek, vrijeme najbolje zna!